Verdienstelijk verweer van Sasja tegen LIONS

De handballers van KV Sasja toonde in de laatste wedstrijd van de BENE-League een heel ander gelaat dan afgelopen weekend in de partij tegen Volendam. Het heeft tegen OCI-LIONS een verdienstelijke prestatie geleverd en het bracht in de tweede helft de leider uit de BENE-League zelfs even aan het twijfelen.

In de slotfase ontbrak even de nodige concentratie en was er wat balverlies, waardoor de thuisploeg nog met een duidelijk verschil kon winnen. Omdat de tweede ploeg in Hoboken Beyne partij moest geven, kwam Sasja met een beperkte selectie naar Sittard. Het liet enkele beloften thuis en ook Bert Bisschop maakte geen deel uit van de ploeg. Luka Groff stond wel op het wedstrijdblad, maar bleef uit voorzorg (lieskwetsuur) de hele wedstrijd aan de kant.

In het begin van de partij was de organisatie in verdediging nog even zoek en LIONS liep meteen 5-0 uit. Sasja slaagde erin zich tijdig te herpakken, kwam terug tot 11-8, maar gaf door balverlies LIONS de kans om het verschil weer groter te maken (16-10) en bij de rust keek Sasja aan tegen een 19-14 achterstand.

De Hobokenaren kwamen echter gemotiveerd uit de kleedkamer en via een 21-17 tussenstand kwam Sasja tien minuten na de pauze terug tot 21-20. Het kreeg zelfs de kans op de gelijkmaker, maar dat lukte net niet. Een tegenaanval van de koploper van de BENE-League deed de wedstrijd weer kantelen en de Nederlanders zetten door naar 25-23. Sasja hield tot dan degelijk stand, maar dan sloeg wellicht de vermoeidheid toe en begonnen de missers zich op te stapelen.

LIONS lieten zich deze geschenken welgevallen en via 28-23 brachten ze de score op 33-26 een minuut voor tijd. Sasja scoorde nog op de valreep, goed voor een 33-27 eindstand. Zonder de balverliezen in de slotfase had het verschil kleiner kunnen zijn, wat ook verdiend was geweest.

Doelpuntenmakers: SASJA: Nemanja Kostic 3, Kevin Jacobs 7, Jasper Roelants 2, Quinten Colman 1, Sergio Rola 7, Robin De Roeck 2, Hans Lamberigts 3 (1),  Brian Meulders 1, Sander Soetaert 1

LIONS: Marco Vernooij 4, Rob Schmeits 1, Evert Kooijman 1, Kay Smits 5, Serge Heijnen 1, Lino Janssen 5, Nick Stavast 2, Luc Steins 5, Joao Ramos 4, Joris Baart 5