V&L en Borhave beëindigen competitie met een gelijkspel

De handbalsters van Vlug en Lenig uit Geleen zijn het teleurstellende seizoen op de zevende plaats geëindigd. Op de laatste speeldag in de degradatie poule stond er niets meer op het spel. De ploeg van de vertrekkende coach Maurice Janssen was al veilig voor een nieuw seizoen eredivisie maar moest nog wel even de zevende plaatst veilig stellen  tegen Borhave. Daarvoor was een gelijkspel  voldoende.

V&L kwam sterk uit de starblokken en had na dertien minuten een 8-4 voorspong opgebouwd. Niets leek op dat moment een laatste overwinning in de weg te staan maar de wedstrijd verliep in het vervolg toch even iets anders dan de Geleense ploeg had gedacht. Vlak voor rust kwam Borhave bij 12-12 weer langszij, ondanks dat Maud Valskamp vlak voor rust met een ernstige en zeer pijnlijke ogende knieblessure het veld moest verlaten .

Het scenario in  de tweede helft verliep exact hetzelfde. Na dertien minuten staat V&L weer op een vier punten voorsprong 18-14 maar ook nu kwam Borhave terug en kwam langszij en pakte in de  57e minuut zelfs voor het eerste in de wedstrijd de voorspong (21-22) Diana Houben maakte weer gelijk 22-22.

Borhave had nog 55 seconden om de winnende treffer te maken. Die leek er ook te komen maar het doelpunt wordt door de scheidsrechters niet gegeven omdat het buiten de tijd zou zijn gescoord. Daarmee sluiten beide ploegen het seizoen af met een 22-22 gelijkspel en bestendigen beide teams hun positie op de ranglijst. V&L eindigt zevende. Borhave pakt een nette achtste plaats bij hun eredivisie debuut

Bij V&L heeft alleen keepsters Rachelle Debie aangegeven dat ze gaat stoppen hetgeen betekend dat V&L in ieder geval opzoek moet naar een nieuwe keepsters erbij