V&L Talenten pakken een uitzege bij Habo

Waar in Zuid-Limburg op 11-11 het nieuwe caranavalsseizoen los barste, moesten de talenten van V&L naar Brabantse Boekel voor een lastige uitwedstrijd.

Waar enkele weken eerder de winst thuis gepakt werd in de bekerwedstrijd, stond nu een lastige klus te wachten. Tevens maakt bij  V&L Nadia Coolen iedere week meer minuten in het doel na haar kruisbandreconstructie.

De eerste minuten waren even aftasten naar elkaar maar via een 1-1 openingsstand had HABO toch de beste start en wist deze al vrij snel uit te bereiden naar een 5-2 voorsprong. Deze marge werd vergroot tot een gat van vier doelpunten en dat was dan ook reden om het defensieve systeem van de Geleense dames  aan te passen.

Met succes want de achterstand werd vakkundig weggewerkt tot één doelpunt voorspong in het voordeel voor V&L. De ruststand was echter gelijk met een stand van 11-11.

De tweede helft begonnen de talenten van V&L slordig, door technische fouten en snelle omschakeling van HABO keek de Geleense formatie al snel tegen een achterstand van twee doelpunten aan, dit bleef gehandhaafd tot de  halverwege de tweede helft. Een beter collectief in de dekking zorgde ervoor dat HABO veel moeite had met scoren. Opvallend was dat Demi Kraus hier een groot aandeel in had.

In de laatste 10 minuten van de wedstrijd was het een spannende gelijk opgaande strijd, het goede keeperswerk van Laura Govaarts maakte het verschil. Voorin werd in de laatste minuut de 18-20 eindstand bepaald door Luana Peltrera. Met deze zege sluit V&L weer aan bij de middenmoot in de hoofdklasse C