Volendam wint met dubbele cijfers van Tornado

Zaterdagavond stond voor de handbalsters van Cafetaria Arnold KRAS/Volendam de thuiswedstrijd tegen Tornado op het programma. Omdat de heren ook thuis speelde tegen LIONS, moesten de dames uitwijken naar de nieuwe zaal. Maar dat hield het publiek niet tegen en de dames konden voor een goed gevulde hal laten zien waarom zij aan kop staan in de hoofdklasse E. In de uitwedstrijd verloor Volendam een punt door gelijk te spelen met 13-13. Dit puntverlies wilde men tegen Tornado maar wat graag voor eigen publiek goed maken.

De wedstrijd begon met snel spel en de doelpunten van beide partijen volgden elkaar in hoog tempo op. Alyssa Alings drukte gelijk haar stempel op de wedstrijd door binnen tien minuten zes keer te scoren. Na een 2-3 achterstand wist Volendam na een kwartier uit te lopen naar 10-5 voorsprong.

Sabrina van der Mast speelde een zeer sterke wedstrijd en zette vanaf de linker opbouw goed druk op de verdediging. Hierdoor wist zij grote gaten te trekken voor de hoeken en de cirkelloopster en vanaf beide posities werden de kansen goed benut. Aan het eind van de eerste helft zag zij ook haar eigen kansen om te scoren en was ze onhoudbaar voor de verdediging van Tornado. Aan de rechterkant wist Evita Silven ook haar kansen goed te benutten vanuit de hoek en vanuit de break. Volendam ging dan ook met een 17-9 tussenstand rusten. Het was ook meteen duidelijk dat er deze avond geen punten meegingen met de tegenstander.

Na de rust ging het snelle spel verder en Volendam liep zonder al teveel moeite steeds verder uit. Tornado had geen antwoord op de snelle bewegingen van Sabrina Van der Mast en Fiona Scherpenzeel en de afstandsschoten van Alyssa Alings. Door alert reageren in de verdediging, konden veel ballen worden onderschept en konden links en rechts breaks worden gelopen. Het werd een mooie wedstrijd om te zien voor het publiek. De vele trainingsuren van de dames zijn dan ook steeds meer terug te zien in het spel tijdens de wedstrijden.

Uiteindelijk wist Volendam met een overtuigende score van 33-15 de wedstrijd winnend af te sluiten. Speelster van de wedstrijd was Sabrina van der Mast. Volendam behoudt met deze winst de koppositie in de Hoofdklasse. Door het verlies van concurrent Geel Zwart, loopt men weer iets verder uit op de concurrentie en bedraagt het verschil met de nummer twee nu zeven punten met nog evenveel wedstrijden te gaan. Volgende week spelen de dames uit tegen SEW 3.

Doelpunte KRAS/Volendam: Kelly de Haan, Stephanie Tuijp; Sabrina Van der Mast 9, Alyssa Alings 8, Priscilla Bergman 4, Evita Silven 4, Fiona Scherpenzeel 3, Carina Zwarthoed 3, Deniece Feijen 2, Renate Veerman, Mandy Kwakman, Daniela Spruijt.