Westlandia geef geen cadeautje weg

Eerste helft gelijk opgaande strijd. Onze aanval liep goed maar verdedigend stonden we toen niet sterk. Daardoor kon mhv bijblijven. Daardoor was de rust 12-14.

De handbalsters van Westlandia hebben afgelopen weekend geen cadeautjes weggegeven. Thuis werd er na een 12-14 ruststand met 25-21 gewonnen van MHV ’81. De ploeg uit Mill is daarmee op de voorlaatste plaats terecht gekomen waardoor degradatie dreigt.

De eerste helft was gelijk opgaand. De aanval van Westlandia liep goed maar de verdediging stond niet sterk. Dat was de oorzaak dat MHV bij kon blijven Toen de dekking van MHV ook nog eens over ging op mandekking stagneerde ook de aanval van Westlandia waardoor de gasten de leiding konden nemen en met een kleine voorsprong konden gaan rusten: 12-14.

Na de rust pakte Westlandia het in dekkend meteen goed op maar in de aanval was het nog even zoeken naar de juiste opstelling. Toen die ook was gevonden kwam het scoren bij de thuisploeg ook weer op gang. Snelle omschakelingen van verdedigen naar aanval waren bepalend om terug in de wedstrijd te komen en daarna werd de samenwerking ook weer een stuk beter. Zowel aanvallend als verdedigend stond Westlandia er weer. Ondanks dat er kansen werden gemist werd er hard doorgewerkt en werd er uiteindelijk met 25-21 gewonnen