WHC herstelt zich met ruime zege op Wesepe

De handbalsters van WHC hebben zich afgelopen weekend weer herstelt van de nederlaag van vorige week tegen Pacelli. Zaterdag werd in eigen huis na een 11-8 ruststand met 24-17 gewonnen van Wesepe  Daarmee blijft WHC de aanvoerder van de middenmoot in de hoofdklasse B.

Na een gelijk opgaande eerste fase tot 2-2 stond WHC in de elfde  minuut  op een 2-4 achterstand. De ploeg van trainer coach Theo van der A trok de stand echter weer snel gelijk en halverwege de eerste helft stond het weer 6-6. Daarna scoorde beide ploegen zeven minuten niet. Pas in de 21e minuut was het WHC dat deze periode kon doorbreken en de 7-6 op her scorebord kon zetten. Wesepe kwam nog terug tot 8-8 maar het slotakkoord in de eerste  helft was voor WHC dat met een 11-8 tussenstand  in het voordeel van de ploeg uit Hengelvelde kon gaan rusten.

de eerste treffer in d tweede helft was nog voor Wesepe (11-9) maar daarna kwam WHC niet meer in de problemen. Via 15-10 liep de thuisploeg weg naar 22-14 met nog acht minuten te spelen. WHC hield ook in de slotfase de controle over de wedstrijden en sloten uiteindelijk af met een overwinning: 24-17

“We spelen weer als team en zowel  in de aanval als in de verdediging stond het team goed”, aldus Van der A.