WHC moet lossen uit de kopgroep

De handbalsters van WHC uit het Overijsselse Hengevelde hebben afgelopen weekend moeten lossen uit de kopgroep van de de hoofdklasse B. De ploeg van trainer Theo van der A verloor van concurrent ESCA na een 16-8 ruststand met 27-24.

“We kwamen maar niet in de  wedstrijd door hun offensieve 5-1 dekking”, vertelt Van der A na afloop. “We hadden daar geen antwoord op. Zij liepen gewoon via 3-1 in de beginfase van de wedstrijd uit naar 6-1." Ook kreeg de ploeg maar geen vat op de cirkelspeelster van ESCA.

Pas na negen minuten maakte WHC haar eerste doelpunt in de wedstrijd, terwijl de ploeg uit Arnhem maar bleef scoren. Er werd gerust met een 16-8 stand.

In de tweede helft ging WHC 6-0 verdedigen en ging het wel wat beter maar de ploeg kwam niet echt meer in het eigen vertrouwde spel. Hoewel de WHC niet compleet aan de wedstrijd kon beginnen vanweg drie blessures was het volgens de coach een verdiende nederlaag: 27-24. Daarmee verspeelde men ook toppositie in de hoofdklassse B.