Zenderen Vooruit schudt concurrent BWO van zich af

De handbalsters van koploper Zenderen Vooruit hebben afgelopen weekend goede zaken gedaan in de stijd om de koppositie in de Hoofdklasse A. De ploeg van trainer-coach Leoniek Besselink versloeg concurrent BWO om een plaats in de top van de hoofdklasse A in eigen huis. Na een 9-12 ruststand won Zenderen Vooruit met 16-19 en deelt nu de eerste plaats met DSDV 2. Beide teams hebben de volle winst behaald uit vijf wedstrijden.

“Voor ons was het een belangrijke wedstrijd”, vertelt coach Besselink.  "We hebben een mooie scherpe en snelle wedstrijd gespeeld. De speelsters hebben met z’n allen alles gegeven. Ze waren scherp in de verdediging en slimmer in de aanval dan BWO.”

Binnen tien minuten was het 2-5 voor de ploeg uit Zenderen die BWO een keer gelijk zag komen bij 8-8. Daarna wisten de gasten weer de voorsprong op te pakken met twee/drie doepunten die men tot het einde van de wedstrijd heeft kunnen vasthouden.