Nieuws

Gesponsorde vliegtickets met staartje

Een bijzonder reisverhaal

Door René Kok- Dat JD Techniek Hurry-Up een bijzondere vereniging is, dat wisten we al langer. Maar het volgende zal beslist in de top drie ‘bijzondere reisverhalen van de club’ terecht komen.

De actie ‘sponsor een vliegticket voor een speler of iemand van de begeleiding’ is niet nieuw voor de club uit Zwartemeer. Dat heeft de vereniging al eens eerder opgevoerd om aan het eind van een lang Europa Cup-seizoen, met een steeds maar leger wordende clubkas in zicht, toch naar een uitwedstrijd in de Challenge Cup te kunnen. En ook nu vond deze actie voldoende gehoor bij allerlei fans en steunpilaren. En dat mag gerust letterlijk en figuurlijk genomen worden.

Zo werd de voorzitter Hendrikus Velzing zelf bijvoorbeeld gesponsord door broers en zussen, waarmee hij een prima band heeft. Een ander werd weer gesponsord door het veteranenteam en weer een ander door een club waar hij ook masseur is. Kortom: iedereen kon mee in het vliegtuig. Op weg naar het eiland Madeira om daar te proberen eerherstel te bewerkstelligen tegen de Portugese club AM Madeira SAD. Dat men, net als een aantal jaren geleden, de volgende ronde in de Challenge cup zou halen was nagenoeg uitgesloten na de beroerde thuiswedstrijd thuis. Een ‘mission impossible’ zeg maar.

Renë Jaspers namens Hurry Up     archieffoto HSP   Hans Khoe

Hieronder het verslag van de familie De Knegt.

Op naar Madeira

Met een groepje ouders, vrienden, vriendinnen en andere belangstellenden reisden we af naar het eiland Madeira. Niets vermoedend van de schoonheid van het eiland, want daar waren we nog niet geweest op de vele Europa Cup- tripjes van Hurry-Up. Zo hebben we o.a. een prachtige boottrip gemaakt in een replica van de Santa Maria, één van de schepen van ontdekkingsreiziger Columbus. Het liefst hadden we ook nog dolfijnen en walvissen gezien, maar zoals bekend laten wilde dieren zich niet sturen.

Ook hebben we daar flink de toerist uitgehangen. Overdag hadden we prachtig weer en ’s nachts regen. Wat wil een mens nog meer. De zaterdag met z’n allen naar de wedstrijd. Een mooie ontvangst bij de hal in een soort openlucht kantine. In een volle hal een mooie wedstrijd gezien. Op zondag hebben we een rondrit over het eiland gemaakt en bij een koffiestop moesten we natuurlijk kranten uitpluizen op zoek naar stukjes over de wedstrijd, leuk voor de plakboeken. In drie krantenartikelen gevonden! Daarna verder met de verkenning van het eiland en we zijn het allemaal met elkaar eens:  “Hier komen we nog eens terug, of weer, zoals ze in Zwartemeer zeggen”. Kortom we hebben geweldig genoten!

Vliegreis

Tot slot het klapstuk van onze vliegreis naar Madeira. De vlucht voor de terugreis was namelijk geannuleerd! Als ‘beloning’ mochten we in een 5-sterren hotel overnachten. Echter, zo lang duurde de nacht nu ook weer niet, want om 3 uur ’s nachts werden we wel gewekt voor de terugvlucht. Ach, zo slecht hebben we het niet gehad.

Dank

Met dank aan Margriet en John de Knegt, ouders van keeper René. Overigens, Hurry-Up kon gelukkig ook revanche nemen voor de slechte prestatie in de thuiswedstrijd tegen deze sterke Portugese ploeg en verloor slechts met 32-28. De volgende ronde bleek dus inderdaad één vliegreis te ver.