Nieuws

Recordprijzengeld in het nieuwe Champions League-seizoen

Van de Redactie - Bijna 8,5 miljoen euro is er dit seizoen te verdelen onder de topclubs in de EHF Champions League. Dat maakte de EHF aan de vooravond van de eerste speelronde bekend. De clubs die in 2021/22 deelnemen aan de EHF Champions League voor heren en dames, verdelen dit seizoen een recordbedrag van 8,5 miljoen euro aan prijzengeld.

Die bedragen maken deel uit van een totale prijzenpot van bijna 12 miljoen voor clubs die deelnemen aan de zes clubcompetities van de EHF – waaronder de EHF European League en EHF European Cup – en gedurende het hele toernooi zullen ontvangen. Meteen de hoogst toegekende verdeling van prijzengeld in de geschiedenis van het Europese clubhandbal. Het onderstreept verder de aanhoudende positieve ontwikkeling van de sport op het continent - zelfs in tijden van onzekerheid tijdens een wereldwijde pandemie.

EHF Marketing Managing Director David Szlezak: “We hebben ontzettend veel zin in het nieuwe seizoen. Zijn niet alleen verheugd om fans weer te verwelkomen in de arena's, maar we zijn er ook trots op dat we concurrerende clubs een recordbedrag aan prijzengeld kunnen aanbieden. In tijden van Covid-19 is dit een belangrijke prestatie na de uitdagende afgelopen seizoenen.”

Feest van actie voor handbalfans

Met de eerste speelronde in het Europees tophandbal afgelopen weekend, met de start van de DELO EHF Champions League bij de vrouwen, betekent dit het begin van een nieuw seizoen waarin 472 wedstrijden gespeeld zullen worden in de twee hoogste competitieniveaus.

Bovenaan staan ​​132 wedstrijden gepland in zowel de heren- als dames EHF Champions League, terwijl 148 wedstrijden in de EHF European League Men en 60 in de EHF European League Women ook hun plaats op de kalender innemen.

AEK Athene, winaar European Cup 2020/2021, foto EHF

Het nieuwe seizoen gaat verder waar het was geëindigd na het succes van 2020/21, dat het debuutseizoen van een nieuwe merkidentiteit zag, dat een nieuw tijdperk van het Europees handbal inluidde. EHF Marketing zal die waarden in 2021/22 en ook daarna versterken en verder ontwikkelen door de implementatie van de Showtime for Champions-campagne, ontwikkeld met partners Infront en DAZN, als onderdeel van het uiteindelijke doel: plaatsing voor de beide EHF FINAL4-evenementen in Keulen en Boedapest.

Het volgen van de alle acties zal voor handbalfans, met 35 omroepen in meer dan 50 gebieden die EHF Champions League-wedstrijden uitzenden, makkelijk thuis en door miljoenen over de hele wereld zijn te volgen.

Dat omvat een deal die vóór het begin van het seizoen werd gesloten, waardoor EHF Champions League-wedstrijden live worden uitgezonden op free-to-air televisie in Duitsland na de nieuwe samenwerking van Servus TV Deutschland en DAZN Group. Alle wedstrijden zijn bovendien in livestream te volgen via http://www.ehftv.com

David Szlezak voegt toe: "Onze vooruitzichten voor het komende seizoen zijn enorm positief, aangezien we uitkijken naar een boeiend seizoen met een knock-outfase en twee EHF FINAL4's, waar we van plan zijn twee grote handbalfeesten te vieren, waaronder de DELO EHF FINAL4 in de nieuwe 20.000 plaatsen omvattende arena in Boedapest. "Onze speciale dank gaat uit naar de clubs die bij alle zes de competities betrokken waren voor hun grote inzet en alle betrokkenen voor de uitstekende samenwerking die nodig was en is in deze complexe situatie."

Na de succesvolle hervatting van de damescompetitie afgelopen weekend, waarbij Györ de winnaars van vorig jaar Vipers Kristiansand met 35-29 versloeg, ging de EHF Champions League Men woensdag en donderdag van start.  Regerend kampioen Barça begon bij Flensburg met een 21-25 zege, PSG en Kielce zagen hun uitduels bij Veszprem en Dinamo Bucuresti in verlies omgezet.

cover Sfeerbeeld Final4 in Keulen

foto archief HSP / Alain Decamps

Deel dit bericht