Feyenoord pakt eerste punt in eerste divisie

Door Feyenoord – De handballers van Feyenoord hebben het eerste punt te pakken in de eerste divisie door in een doelpuntrijk duel gelijk te spelen tegen DIOS: 32-32. Zaterdagavond was ook de avond waarop de Wielewaal officieel in gebruik werd genomen als exclusieve hanbalhal.

Directeur Topsport Rotterdam, Peter Blangé, verrichtte in samenwerking met voorzitter Paul Hoes de officiële handelingen. Een gigantisch, permanent canvas spandoek werd uitgerold. Na de wedstrijd gaf Peter Blangé te kennen dat hij het een leuke pot had gevonden en zeker nog een keer kwam kijken.

De wedstrijd was er een vol emotie en de laatste zin waarmee ik de vorige keer eindigde werd nu wel door de mannen toegepast: er werd geknokt.

Het eerste doelpunt werd gescoord door DIOS maar de mannen van Feyenoord wisten gelijke tred te houden. Na 4-4 kantelde de wedstrijd en kreeg DIOS de overhand en bleef Feyenoord achter de feiten aanlopen. De rust ging in met een 15-19 achterstand voor onze mannen. De vraag was: hoe zouden de jongens dit verwerken in de tweede helft?

Nou, dat was met de goede instelling, kan achteraf gesteld worden. De achterstand werd langzaam aan ingelopen en bij 24-24 kwam Feyenoord langszij. En toen leek het allemaal goed te gaan: van 25-24 werd het o.a. 28-26 en 30-28.

Maar bij 31-31 was DIOS weer terug in de race en steeg bij iedereen de adrenaline tot ongekende hoogte. 31-32 achter met nog 2 minuten te spelen. En toen de apotheose: 30 seconden voor tijd werd de gelijkmaker 32-32 gescoord, maar nog was het niet voorbij. De klok werd teruggezet en in plaats van een paar seconden ineens nog 12 seconden te spelen met een 9-meterworp voor DIOS: hoe zou dit aflopen? Erkende schutters van DIOS namen de bal en fantastisch verdedigen door Feyenoord zorgde ervoor dat het gelijkspel gehandhaafd bleef.

Iedereen slaakte een zucht van verlichting dat het zo afgelopen was, want door diverse elementen in de wedstrijd had je de indruk dat winnen niet makkelijk zou zijn. Opgelegde kansen missen was er een van, maar dat doe je niet expres.

Alle spelers gaven elkaar na een zeer sportieve wedstrijd een hand en het publiek was de winnaar van deze wedstrijd.

Ook na de wedstrijd was er nog volop bedrijvigheid, de heren maakten met allerlei schoonmaakartikelen de vloer harsvrij. Mannen, zeer positief en dat verdient een applaus.