Foreholte eenvoudig voorbij Velo

Bron: De Teylinger - In het weekend van de carnaval had de handbalbond besloten wedstrijden te laten spelen in de eerste divisie. De dames van Foreholte moesten zondag aan de bak tegen Velo. In Wateringen werd met 22-32 gewonnen.

Tijdens het warmlopen liep de sporthal al aardig vol. Veel publiek uit Wateringen, maar ook uit Voorhout kwam de wedstrijd aanschouwen. De meiden van Foreholte waren er op gebrand om de punten mee te nemen.

Vanaf het begin van de wedstrijd was het duidelijk dat er een groot verschil was in kwaliteit van de teams. Al snel kwam Foreholte op voorsprong. Kansen werden gecreëerd en benut en verdedigend was het goed te zien dat samenwerken van Foreholte zorgde voor een paarse muur. Afspraken gemaakt op de training, zowel aanvallend als verdedigend, werden goed uitgevoerd. Het omschakelen na het in balbezit komen liep ook lekker, ook al waren de afspeelfouten ook aanwezig. Dit resulteerde in een voorsprong voor Foreholte van acht punten met de rust.

Punten naar Voorhout

Na de rust leek Foreholte even te verslappen door een aantal keren de kansen niet af te maken. Maar daar waar er in andere wedstrijden geprobeerd werd om het aanvallend op te lossen gingen de dames het in dekking terugverdienen. Zo pakte Foreholte de wedstrijd weer op en scoorden de teams eigenlijk om en om.

Een tandje erbij aan de kant van Foreholte, want er was nog genoeg reserves bij de dames, en dit zorgde voor uitbreiding van de voorsprong. In de laatste vijf minuten was het afmaken bij Foreholte wat minder scherp en af en toe toch iets minder concentratie in de dekking waardoor Velo toch nog iets terug kon snoepen van de grote voorsprong. Maar de punten gingen mee naar Voorhout.