REEHORST START COMPETITIE MET VERDIENDE WINST

Bron: Edestad.nl - “Na een winstpartij hoewel misschien moeizaam, glundert een handbalcoach altijd”, lacht HV Reehorst-coach Paul van Noesel. Hij zag zijn ploeg, uitkomend in de tweede divisie A, UGHV uit Ulft met 22-20 verslaan.

“Aan de score zie je al dat de dekking goed stond. Aanvallend is er zowel individueel en als team nog wel wat verbetering mogelijk. Maar in de inderdaad jonge ploeg met een paar routiniers zit veel rek.”

De spanning van een eerste wedstrijd onder een nieuwe coach deze competitie speelde ook mee. “De voorbereidingsperiode was relatief kort. Bij rust was het 12-12. In heb in de rust omgezet naar een 5-1 formatie. Daardoor kregen we meer grip op hun wat lange opbouwers die te gemakkelijk scoorden. De ploeg heeft dat prima uitgevoerd. UGHV wist in 12 minuten maar eenmaal te scoren. HV Reehorst liep uit naar een 18-13 voorsprong. Het was min of meer beslist”, keek Van Noesel terug.

De coach van HV Reehorst beschikte over zes gretige wissels. : Die heb ik ten volle benut en iedereen wat speeltijd gegeven. Niels van Noesel (5) en Luuk Laurens scoorden 4 keer. Verder werden de doelpunten goed verdeeld. Eigenlijk had elke speler een aandeel in de zege besluit”, Paul van Noesel tevreden.

Volgende week zondag (13:00 uur) gaat HV Reehorst op bezoek bij Havas 2 in Almere.

UITSLAGEN EN STANDEN OP: www.handbalstartpunt.nl/uitslagen