VZV blijft aan de winnende hand

Door Joep Hageman - Na eerdere overwinningen tegen Volendam en Voorwaarts werd nu naaste buur SEW verslagen. Het werd een gemakkelijke 24-35 overwinning in Wognum.

Een echte derby dus. In het verleden was SEW de ploeg in Westfriesland, maar daar is de laatste jaren verandering in gekomen. Nu is het de club uit ’t Veld, dat hogere ogen gooit in de eredivisie. Was je vroeger een goede handbalster en wilde je hogerop, dan ging je naar SEW. Nu zijn de rollen omgedraaid en vinden vele talenten uit de regio de weg naar JuRo Unirek/VZV.

Het eerste kwart ging het nog gelijk op. Rolf Schulte was over het begin niet tevreden. De speelsters van SEW werden niet opgevangen en konden vrijuit op doel schieten. Het ontbrak de bezoekers aan agressiviteit. Steeds waren ze een stapje te laat.

Debuut

Pas bij de stand 8-8 begon het te lopen bij JuRo Unirek/VZV. Zes treffers op rij zorgden ervoor, dat de strijd gestreden was. Bij 8-12 maakte Kim Molenaar haar debuut voor VZV. Binnen een minuut had ze al gescoord. Ze zou later nog viermaal scoren. Ze liet zien, dat ze van waarde kan zijn voor de ploeg.

Na de rust (9-17) werden de eerste drie aanvallen allemaal in doelpunten omgezet voor de formatie van coach Rolf Schulte. Na zes minuten was het zelfs al 10-24. Een monsteroverwinning lag in de maak. Maar dat gebeurde niet. De bezoeksters namen het te gemakkelijk op en gingen daardoor fouten maken waardoor SEW een slachting ontliep. Dat was ook het verwijt van Rolf Schulte aan zijn meiden: “Jullie agressieniveau zakt steeds”. Hij heeft geen idee waar dat nu aan ligt. Dat moet wel beter volgens hem. De volle zestig minuten moet je alles geven.

SEW begon aan te vallen zonder een keepster op doel. Het leverde hun niets op. Want ook vanuit het eigen veld wist VZV het doel te vinden, al stond soms de paal in de weg.

Het vorig seizoen werd er moeizaam van SEW gewonnen. In de slotfase werd de winst pas duidelijk nadat VZV vijftig minuten tegen een achterstand aan keek. Nu werd het een ruime 24-35 overwinning.

Maar JuRo Unirek/VZV mag tevreden zijn. Ondanks dat het spel nog niet fantastisch is werd er wel drie maal op rij gewonnen.

De volgende wedstrijd is over twee weken thuis tegen V&L.

Doelpunten VZV: Lisanne Kolken 7, Kim Molenaar 5, Dominique Koppe 4, Kim Jimmink 4, Esma Staal 4, Silvana Koppe 3, Maud Kruijer 2, Lisa Vlug 2, Lotte Prak 1, Jane Kramer 1, Florance Kos 1, Djazzmin Trabelsi 1.

cover Arcieffoto HSP / Patrick Hogervorst