BDC KAN KOPLOPER ACHILLES NIET VERRASSEN

Door Paul van den Deijssel - De heren van Auto Smeeing/BDC hebben niet kunnen stunten tegen de koploper in de tweede divisie AHV Achilles uit Apeldoorn. De thuisploeg delfde met 18-22 het onderspit in een matig bezette Sporthal Beukendal.

In de eerste helft waren de ploegen qua aantal doelpunten aan elkaar gewaagd. Dat kon niet gezegd worden over het aantal tijdstraffen die het inconsequent fluitende duo de Moel/Seelemeijer uitdeelde. Bij de thuisploeg regende het 2 minuten, voor identieke overtredingen werden de gasten meermaals "beloond" met een gele kaart.

Ondanks de vele ondertal situaties kon de ploeg van trainer/coach Hennie van der Vaart de schade tot de rust beperkt houden, 10 -11. Na de hervatting bleven de gasten de bovenliggende partij. Omdat de thuisploeg een aantal 100% kansen niet wist te benutten werd het nooit meer een spannende wedstrijd.

Opmerkelijk was nog wel - en misschien wel een unicum bij een handbalwedstrijd op tweede divisie niveau - dat de thuisploeg geen enkele strafworp kreeg toegewezen.

Scores BDC: Tim Zwart 5, Domeniko Weenink 3, Stan Timmer 2, Stefan Casteleijn 2, Maik Scholten 2, Rik Hubbeling 1, Julian Bakker 1, Steven van de Hoef 1 en Johnny van Gulik 1.