Bedo sterkste in debutantenbal met Sittardia

Door Sittardia - In Beek en Donk stonden zaterdagavond met Bedo en Sittardia twee ploegen tegen over elkaar die door een versterkte corona-promotie in de hoofdklasse terecht zijn gekomen.

De thuisploeg heeft de hal keurig, volgens de noodzakelijke maatregelen, gereed gemaakt en ook de scheidsrechter legt voor de wedstrijd de spelers nog eens de regels uit.

Beide ploegen zijn grote onbekenden  voor elkaar en weten om en om te scoren waarbij Bedo met name via hun linkerkant in combinatie met de lange cirkelspeler Bart van Kempen het Sittards doel vaak weet te vinden. Na zo’n 20 minuten loopt de thuisploeg via een tussensprint van 8-7 naar een 13-7 ruststand uit.

Na rust krijgt Sittardia meer grip op de robuuste aanvallers van de thuisploeg en kruipt naderbij. De gasten weten tot 20-19 terug te komen maar nadat linker opbouwer Wouter van Wel met een hoofdwond het veld moet verlaten en de ploeg twee open kansen mist, slaat de thuisploeg wederom een gaatje met drie treffers op rij. De wedstrijd is gespeeld en de thuisploeg kan op gepaste afstand het eerste overwinningsfeestje vieren: 24-20.