Bekertoernooi eindigt vroegtijdig voor Foreholte

Op een doordeweekse avond een wedstrijd spelen is niet de voorkeur voor de Voorhoutsen. Tijdens de spits, na het werk in de auto om half acht kant en klaar te staan in Kwintsheul tegen de reserves van Virto Quintus 2.  Na een 11-11 ruststand kon Foreholte het tot 5 minuten voor tijd bijbenen. Het werd 26-22 voor Quintus.

In de eerste helft was het Foreholte dat het initiatief nam. Ondanks een uitstekende keepster (Mayra de Boer) konden de dames van Quintus bijblijven mede door foute pass, slordig spel en niet de kansen benutten van Foreholte. Het jonge team van Quintus heeft een enorme conditie en Foreholte had moeite met de tegenaanval van hun bij te benen. Toch was de ruststand 11-11.

De tweede helft ging geheel gelijk op. Deze sportieve wedstrijd was niet spectaculair maar wel spannend. Hoewel Foreholte qua stand bijbleef, raakten de aanvalsvariaties langzamerhand uitgeput met als gevolg veel gebrei in de aanval en het niet meer kunnen creëren van voldoende doelkansen. Het team was op en de laatste vijf minuten liep de tegenstander weg van Foreholte. Uitslag 26-22.

Voor Foreholte scoorden: Dana Vincenten 7,  Naomi Hoogervorst 4,  Marisha van der Geest en Chantal Slegtenhorst 3,  Kim Schuurbiers 2,  Ramona Vink en Melanie Zwaan en Nikki van de Post 1.