BSAC start met nipt verlies in derby

Door BSAC - De handbalsters van BSAC uit Maasbree zijn het nieuwe seizoen in de tweede divisie gestart met een kleine nederlaag. Tegenstander HandbaL Venlo 2 wist de derby in de slotfase nog in zijn voordeel te kantelen: 25-23.

BSAC verscheen gehavend aan de afworp. Drie vaste krachten ontbraken door blessures, waardoor er nog meer dan in de oefencampagne een beroep moest worden gedaan op jeugdspeelsters.

Na een moeizame eerste helft (12-9) trokken de bezoeksters het spannende en vooral ook attractieve duel naar zich toe. De achterstand werd omgebogen naar een 20-22 voorsprong. Drie gemiste open doelkansen boden de thuisploeg vervolgens gelegenheid om zich te herpakken.

Zondag wacht een loodzware opgave als titelkandidaat Voorwaarts op bezoek komt. De ploeg uit Twello speelde afgelopen seizoen nog in de eredivisie, maar deed om financiële redenen vrijwillig twee stappen terug.

Vier dagen later neemt BSAC het in de eerste ronde van het landelijke bekertoernooi op tegen MEOS uit Nederweert, dat dit seizoen eveneens uitkomt in de tweede divisie.

cover BSAC startte het nieuwe seizoen met een nederlaag in de derby tegen Venlo 2

foto archief HSP / Rob Creemers