Delta Sport/ EMM blijft koploper ondanks verlies

De hoofdklasse C bij de heren is een opvallende competitie met veel verrassende uitslagen en veel ploegen die onderling punten van elkaar afpakken. Zo was het ook wer afgelopen weekend toen koploper Delta Sport/EMM thuis verloor van de nummer tien Westlandia. Na de 8-11 ruststand zegevierde de ploeg uit Zuid- Holland met 18-20 in Zierikzee.

Niets leek een zege voor Westlandia in de slotfase van de wedstrijd in de weg te staan als met nog zo’n kleine vier minuten te spelen een 16-20 tussenstand op het scorebord staat.. De ploeg van trainer-coach Leon Leijstenberg dacht daar echter ander over en begon nog aan een slotoffensief. Echter de Zeeuwse ploeg strandde bij 19-20.

“Een onnodige nederlaag” aldus Leijstenberg na afloop. “Door slecht spel van ons tot stand gekomen en dat heeft Westlandia, dat voortdurend het initiatief had, goed uitgebuit.”