Delta Sport/Emm veel te sterk voor HVOS

Vanwege het staken van de wedstrijd tussen SOS Kwieksport en Leidsche Rijn hebben de handballers van Delta Sport/EMM afgelopen weekend de koppositie in de hoofdklasse C overgenomen. De ploeg van trainer coach Leon Luijstenburg versloeg zondag HVOS in eigen huis na een 11-13 ruststand met 22-32.

De eerste helft ging gelijk op en lieten de gasten uit Zierikzee zien over  een sterke dekking te beschikken. Aanvallend was het tempo echter te traag waardoor er ook te weinig kansen werden gecreëerd. Dat zorgde ervoor dat HVOS makkelijk mee kon gaan in het spoor van de gasten.

In de tweede helft tapte de gasten uit een ander vaatje en kent men een goede start. Er werd in een veel hoger tempo gespeeld en daarmee was Delta Sport/EMM veel succesvoller als in de eerste helft. Omdat men ook conditioneel veel sterker was dat ploeg uit Hellevoetsluis loopt men over de thuisploeg heen en eindigt de wedstrijd uiteindelijk met een ruime en verdiende 22-32 zege