Delta Sport/EMM weer terug aan kop

Vorige week verspeelde de handballers van Delta Sport/EMM uit Zierikzee de koppositie in de hoofdklasse C na de eerste nederlaag thuis tegen Westlandia. Afgelopen weekend pakte de ploeg van trainer coach Leon Luistenburg de koppositie weer terug nadat de concurrentie in de vorm van Helius en Orion steken lier vallen. Delta Sport zelf pakte de winst tegen hekkensluiter Oliveo 2  Na de 9-11 ruststand won men in Pijnakker 21-26.

De ploeg wilde revanche nemen op zichzelf na de nederlaag tegen het laag geklasseerde Westlandia maar speelde toch een moeilijke wedstrijd. Daarbij speelde de scheidsrechters ook een hoofdrol in de voorgang van wedstrijd met beslissingen die niemand begreep. Daar moet mijn ploeg toch mee leren om te gaan concludeerde Luistenburg na afloop.

De wedstrijd ging lang gelijke op. In de slotfase van de eesrte helft kon de Zeeuwse ploeg pas voor het eerst enige afstand nemen. Nadat in de tweede helft het tempo omhoog ging wist men ook het verschil met tegenstander op het scorebord tit uitdriukking te laten komen