Derde competitiewinst op rij voor Volendamse handbalsters

De handbalsters van Garage Kil Volendamse beginnen het seizoen goed. Afgelopen zaterdag werd de derde tegenstander in de Opperdam opzij gezet: 30-17 winst tegen De Tukkers.

Vanaf het eerste fluitsignaal was duidelijk wat de dames wilden deze avond, winnen. Er werd voortreffelijk gestart met een goede dekking en gestructureerde aanvallen. Na tien minuten stond er een 5-1 voorsprong op het scorebord. Mooie aanvallen werden onder leiding van Alyssa Alings, die de eerste minuten regelmatig het doel wist te vinden en mooie ballen gaf aan cirkelspeelster Priscilla Bergman, uitgespeeld. Vanuit een solide dekking werd de voorsprong verder uitgebreid. Jeugdspeelster Denise Mol wist vlak voor rust ook nog twee keer het net te vinden. Ruststand: 18-9.

De Tukkers kwamen daarna goed uit de kleedkamer. Binnen een minuut of tien werd de voorsprong een paar puntjes teruggebracht, maar de Volendammers bleven ook scoren. De dekking werd opgepakt en doelvrouw Ellen Overman stond haar mannetje in het doel. Een groot aantal saves kwam op haar naam te staan. Na zestig minuten spelen werd de eindstand bepaald op 30-17.

Trainer Ruud van den Broeck was na afloop erg te spreken over de wedstrijd: "Dit is de eerste wedstrijd waarin wij onze concentratie zo lang hebben weten vast te houden. We hebben vanuit een goede dekking geopereerd."