Einde bekertoernooi voor handbalsters van HMC

Donderdagavond mocht HMC/HWC  voor het eerst aantreden in de beker competitie. Ze mochten thuis in de voorronde spelen tegen United Breda dat bovenaan staan in de tweede divisie.

Beide teams zijn sterk begonnen aan de nog prille competitie en hadden nog niet verloren. In de voorbereiding speelde de twee opponenten ook al eens tegen elkaar waar beide teams aan elkaar gewaagd waren. Toen ging de winst nipt naar HMC met 21-19 dus een goed uitgangspunt om te starten.

De opening was weer voor HMC net als afgelopen zaterdag. Men begon direct met snelle beweging in de aanval waar door HMC brutaal de voorsprong van 3-1 pakte. HMC moest erg wennen aan het harde optreden van United en had daar veel moeite mee. Toch bleef  de thuisploeg zo'n 20 minuten de betere van het spel hebben en bleef het aan de goede kant van het scoren 5-3, 6-4 en 7-5.

Zeker in de week van de scheidsrechter moet je eigenlijk respect hebben voor de arbitrage.  Maar de heren in kwestie hadden misschien niet hun beste dag en miste vele momenten in de wedstrijd.  Ook gaven ze in de laatste minuten voor de rust zoveel tijdstraffen aan HMC dat die uiteindelijk nog maar met drie veldspeelsters op de vloer stonden. Dit waren de slechtste zeven minuten van de wedstrijd waar HMC de wedstrijd uit handen gaf. United Breda had nu vrij spel en wist de wedstrijd te kantelen en het verschil van twee achter op te schroeven naar zeven doelpunten voor waarmee het met de rust 8-15 stond .

In de oefenwedstrijd tegen United was het met rust 10-15 en die wedstrijd werd gewonnen. Dus de koppen gingen in de rust weer de goede kant op al moest men nog wel met drie  man beginnen. Het was dus uitkijken in de beginfase. HMC mocht met de bal beginnen en wist twintig seconden vol te spelen waarna de eerste speelster weer het veld in kwam en direct het  eerste doelpunt van de tweede helft mocht maken.

Met vier verdedigers wist HMC toch de bal te veroveren. Direct in de volgende aanval, met vijf man ondertussen, werd de 10-15 gescoord. Het was door de vele bewegingen in het aanvalsspel van HMC waardoor er toch goed gespeeld werd. Het werd zelfs 13-16 maar dichterbij kwam HMC niet. Er werden nog een aantal dingen uitgeprobeerd een 4-2 aanval, mandekking en een 6-0 dekking. Aan de wilskracht van HMC lag het deze wedstrijd niet en iedereen knokte voor wat hij waard was. De tweede helft eindigde in een 14-14 gelijk spelletje. Zo liet HMC wel zien mee te kunnen met de ploegen uit de Tweede divisie. Daarom was het zuur dat de wedstrijd in en kleine zeven minuten voor rust totaal uit handen gegeven werd.

Een mooie leerschool voor de rest van het seizoen met de wetenschap dat men komende zaterdag de nummer één Forholte 2 op bezoek krijgen. Wederom hopen men op net zo een gevulde hal met publiek zoals bij de bekerwedstrijd.  Dus zaterdag 14 oktober 20.30 uur in de Dongemondhal.