Fortissimo houdt één punt over aan boeiend schouwspel

Door Fortissimo - Vorig seizoen was de wedstrijd in Beek het breekpunt in de competitie. Toen won de ploeg uit Cothen en kon het zich opmaken voor een spannend slot in de eerste divisie. Door het terugtrekken van Voorwaarts kreeg BFC uiteindelijk ook de kans om in de eredivisie te spelen, en was het voor beide ploegen de kans om de eerste punten te scoren.

De ploegen begonnen zenuwachtig aan de wedstrijd, scores vielen moeilijk en geen van beide teams waren in staat om echt afstand te nemen. Het werd een zeer gelijk opgaande strijd waarbij BFC uiteindelijk aan het einde van de eerste helft een gaatje had geslagen: 12-10.

Het begin van de tweede helft was weer voor BFC, de ploeg uit beek nam haar maximale voorsprong van 3 doelpunten. Bij 14-11 werden de rollen omgedraaid, Fortissimo kwam beter in haar spel en nam brutaal een voorsprong van 2 doelpunten. Helaas voor de ploeg uit Cothen konden ze deze voorsprong niet vasthouden en met nog 45 seconden op de klok was het zelfs veroordeeld tot het rechtzetten van een achterstand. Met een vlammend schot bepaalde Vivianne Hofman de eindstand en hadden beide ploegen een punt overgehouden aan dit spannende schouwspel: 21-21.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “We hadden vooraf aan de wedstrijd scherp getraind, daar zag ik helaas in het eerste bedrijf weinig van terug, het leek wel of we met de rem erop speelde. De tweede helft was al iets beter, helaas (voor ons) houden we maar 1 punt over aan deze enerverende wedstrijd.”

foto archief HSP / Ronald Jans Sportfotografie