Fortissimo verliest voor de tweede keer buitenshuis

Door Fortissimo - Westsite is een ploeg die de dames uit Cothen niet zo goed ligt. Fortissimo heeft het traditioneel lastig in de hoofdstad, ondanks dat ging de ploeg uit Cothen met een goed gevoel richting Amsterdam.

Zoals zo vaak gaat het in het begin van de wedstrijd gelijk op en scoren de ploegen om en om. Toch is het Fortissimo dat het eerste gaatje weet te slaan. Lang kan de ploeg uit Cothen daar niet van genieten, want na een time-out van Westsite gaat het helemaal mis.

De doelpuntenmachine van Fortissimo komt tot een volledige stilstand en het lukt de ploeg uit Cothen maar niet om te scoren. Westsite scoort er wel lustig op los en loopt in deze fase makkelijk weg. Bij het fluitsignaal voor de rust kijkt de ploeg uit Cothen tegen een achterstand van 5 doelpunten aan.

Het begin van de tweede helft is nog wel voor Fortissimo, het vizier lijkt weer op scherp te staan en de ploeg uit Cothen komt terug tot 2 doelpunten. Westsite grijpt terug naar een time-out en daarna zien we hetzelfde beeld weer als in de eerste helft, ondanks verwoede pogingen komt Fortissimo maar niet dichterbij. De wedstrijd is gelopen en de einduitslag wordt bepaald op 27-18.

Coach Willem--Jan Ruder na afloop: “De wedstrijd is een afspiegeling van de uitwedstrijd tegen ZAP. Op de een of andere manier is de zaterdagavond ons niet goed gezind. We kunnen zoveel beter en het is jammer dat we dat op het veld niet laten zien.”

Zondag 20 oktober om 14 uur neemt de ploeg het in sporthal de Rijnsloot in Cothen het op tegen BFC.