Geen winnaar bij zenuwslopende thriller

Door Sasja / Dirk Faes - Zondagmiddag spelen om 16.00 u met onderweg stevige storm ‘Dennis’ als metgezel. De match tussen Eynatten en Sasja begon zenuwachtig en niettegenstaande Sasja met bal kon beginnen was het toch Eynatten dat wel pas na 5 minuten een score van 2-0 score op het bord mocht zetten. Eerst konden we nog wat bijbenen, er werd stevig verdedigd maar scoren lukte minder. Dom balverlies waar Eynatten gebruik van maakte en plots stond na 15 minuten 8-4 op het scorebord.

Even time out om de koppen weer in dezelfde richting te zetten en dit loonde. Er werd beter afgewerkt en de verdediging deed wat het moest doen. In minuut 22 stond het 8-9. Vijf keer op rij met een verdienstelijke Seppe aan bal. De time out van de tegenstrever kon niet echt meer baten. Langs beiden kanten bleef men stevig verdedigen, ook beide keepers deden hun duit in het zakje. We rusten met een kleine voorsprong: 9-10.

Na nog geen 5 minuten komen beide ploegen al uit de kleedkamers, duidelijk om alles te geven wat nodig is om de winst binnen te halen. De scheidsrechters hadden meer tijd nodig om te bekomen. Opnieuw konden we stevig verdedigwerk aanschouwen. Onze jongere spelers moesten niet onder doen; zeker wat verdediging betreft met name Koenraad en Louis. Sam stopt 2 penalty’s en Gert Jan kan er eentje binnen knallen. Ook Broes neemt zijn verantwoordelijkheid.

Toch kon Eynatten de bovenhand behouden maar nooit meer uitlopen dan 2 doelpunten. Van 10 -10 gaat het naar 16 -14 en verder naar 19-19. De score bleef gelijk opgaand en in minuut 24 stond 20-19 op het bord.

Wat dan volgt was zeker zenuwslopend en getuigt van een ijzingwekkende eindfase. De sfeer bij de supporters zat er zeker in, maar beide ploegen hadden duidelijk last van de stress. Balverlies, en fouten langs beide kanten stapelden zich op zodat niet meer gescoord werd tot in de laatste seconde toen Seppe (ook topscoorder), na een slimme time out van Kevin, de bal in de netten kon werpen en de eindstand op 20-20 bracht.

Iedereen gelukkig met dit gewonnen punt op verplaatsing.

Proficiat jongens! Er stond alweer een knokkende ploeg op het veld. We zitten nog steeds op koers om onze play downs waardig te kunnen afronden.

Scores Sasja: Sam Theyssens 60’; Van Opstal Elliott 1; Decubber Seppe 7; Kostic Nemanja 1; Van Ransbeeck Koenraad 1; Lamberigts Hans 2; Van Ransbeeck Ewout 2; Geens Broes 4; Mathijs Gert Jan 2.

cover Seppe Decubber, zeven treffers tegen Eynatten

foto archief HSP / Alain Decamps