GEHAVEND DSS VERLIEST IN EMMEN

Door DSS – Zaterdag reisde DSS af naar Emmen voor de wedstrijd tegen E&O. In de thuiswedstrijd won DSS met één punt verschil tegen het team uit Drenthe. De kaarten waren nu echter anders geschud. De Heemskerksen misten 7 vaste krachten o.a. door blessures. Het team werd aangevuld met speelsters uit het tweede team waaronder oud-gedienden Yara Buurmeijer, Fiep Rijke en Murron Ris en speelsters uit de A-selectie zoals Demi Steentjes en Dagmar Ouwehand.

De eerste minuten had DSS moeite met het snelle en harde spel van E&O. De stand was al vlot 4-1. Maar door scores vanaf de hoekposities van Hiske van der Weide en Natasja de Vries, en schoten van Angelique de Groot was de stand bij 5-5 weer gelijk. Vervolgens miste DSS aanvallend grote kansen en maakten de gasten veel fouten. Dat werd snoeihard afgestraft door de thuisploeg. DSS werd in deze fase van de wedstrijd volledig overlopen. Via 9-5 werd het 12-6 en na 30 minuten spelen keek de Heemskerkse ploeg tegen een achterstand van 9 punten aan: 17-8.

De tweede helft kreeg DSS onvoldoende grip op het spel van de Emmense ploeg om in te kunnen lopen qua score. Het verschil werd zelfs nog groter (22-11 en 30-17). De eindstand werd uiteindelijk 35-20.

Positief was de invalbeurt van Yara Buurmeijer die dat bekroonde met 2 doelpunten en de rentree van Daphne Neeft die terugkeert na een blessure.

Komende zaterdag speelt DSS om 20:00 uur tegen de reserves van Quintus in Sporthal de Waterakkers. In de eerdere wedstrijd tegen Quintus 2 verliet DSS het veld als winnaar met een minimaal verschil van één punt: 30-31. DSS zal echter met de smalle selectie alle zeilen bij moeten zetten om die uitkomst te evenaren.

Doelpunten DSS: Angelique de Groot (9), Hiske van der Weide (3), Yara Buurmeijer (2), Murron Ris (2), Kris van der Wijst (2), Daphne Neeft (1) en Natasja de Vries (1).

UITSLAGEN EN STANDEN LANDELIJKE COMPETITIES: