Gehavend Hellas houdt schade beperkt tegen Dalfsen

Dalfsen - De handbalsters van Hellas hebben het inhaalduel in de eredivisie tegen landskampioen Dalfsen met 48-19 verloren. Bij de rust was het al 25-8 voor de thuisclub. Door het ontbreken van de vier basisspeelsters Talisa Groen, Lisanne van Vliet, Shantella Smid en keepster Sanne Leenders was het bij voorbaat een kansloze missie voor de ploeg van coach Joris Witjens. Uitstel van het duel was niet mogelijk.

,,We hebben er dus het beste van gemaakt met jeugdspeelsters uit het opleidingsteam,” aldus Witjens die zijn ploeg niets wilde verwijten.

Bij Hellas debuteerden Anne Hardenbol, die fraai scoorde, en keepster Aletta Zandvliet uitstekend. Marisha van der Geest was de gevaarlijkste speelster in de Haagse ploeg.

Voor Hellas staat zaterdag de veel belangrijkere competitiewedstrijd tegen Venlo op de rol. Witjens: ,,Die moeten we winnen om uit de degradatiepoule weg te komen. Het was dus zaak om tegen Dalsfen verder heel te blijven. Dat is gelukt.”

AD/HCPETERLOTMAN