Handbalsters Heerlen spelen verdient punt uit het vuur

Afgelopen weekend speelde de handbalsters van Heerle de uitwedstrijd bij Hellas 2 in Den Haag De opening was voor de ploeg uit West Brabant waarbij men meteen in het begin van de wedstrijd een kleine verschil van drie doelpunten wist te creëren. Beide ploegen waren echter aan elkaar gewaagd. Hellas kroop dan geleidelijk aan terug en brachten het verschil voor rust terug tot op één doelpunt: 9-10.

Nu is het Hellas dat beter uit de kleedkamer komt al snel op een voorsprong van vier doelpunten komt: 16-12. Voor Heerle was het een minderen fase in de wedstrijd met veel twee minuten straffen en balverlies. Halverwege de tweede helft was het verschil opgelopen naar zes doelpunten :19-13 stond op het scorebord voor de Haagse ploeg.

Heerle moest aan een inhaalrace beginnen. “Verdedigend hebben we vanaf dat moment  meer risico genomen waardoor we de aanval van Hellas regelmatig onderbraken en geleidelijk kropen we dichter bij onze tegenstander”, aldus coach Vallie Kolditz.

Via 19-15, 20-16 werd het 20-18. Met nog vierenhalve minuut te spelen stond het 21-19.“Met nog vier seconden te spelen kregen wij een zevenmeter worp na een charge van  twee speelsters van Hellas op een van onze speelsters om op die manier te proberen onze aanval af te stoppen en met het benutte van de strafworp leverde dat verdiende gelijkmaker op.

Het was niet onze mooiste wedstrijd, maar met samenwerking en vechtlust hebben één punt gewonnen”.