Matig VZV verslaat DSVD

Door VZV / Joep Hageman - Na het Europees treffen tegen Vardar afgelopen zaterdag moest er nu aangetreden worden tegen DSVD uit Deurningen. De knop moest om tegen een ploeg, die tot nu toe pas drie wedstrijdpunten had behaald. Je zou van tevoren denken: dat moet gemakkelijk kunnen. Maar onderschatting ligt dan gauw op de loer.

Coach Rolf Schulte had zijn meiden hiervoor gewaarschuwd. Maar kennelijk werkte dat in de hoofden van de meiden anders. In de beginfase van de wedstrijd kwam JuRo Unirek/VZV weliswaar op een voorsprong van 4-2, maar er had eigenlijk 10-2 op het scorebord moeten staan. Want wat een kansen werden er in die fase gemist. Ballen werden in goede positie naast of hoog overgeschoten. Ook werden verschillende breaks niet verzilverd.

DSVD, dat verrassend goed speelde, kwam terug in de wedstrijd. Ze kwamen bij 4-4 langszij en bij 7-9 stonden ze zelfs twee punten voor. Ondertussen had Rolf Schulte zijn beginbasis in zijn geheel gewisseld, omdat hij ontevreden was hoe het ging. Het begon iets beter te lopen, wat resulteerde in een ruststand van 15-12.

Beter niveau

De tweede helft was van een iets beter niveau. De voorsprong werd uitgebreid. En ineens lag Jane Kramer op de grond. Ze was in het gezicht geraakt door een elleboog en ging tien tellen knock out. Ze zou dan ook niet meer terug in de wedstrijd komen. Romee Louwen nam de middenpositie van haar over en dat deed ze niet onverdienstelijk. Ze scoorde zelfs een van de mooiste doelpunten van de wedstrijd door middel van een ziedend onderhandsschot.

DSVD gaf het niet op en bleef verrassend goed spelen. Vooral Laura Spekhorst en Rianne van Rijnsoever bleken een plaag voor de VZV defensie. Opvallend was dat de Overijsselse ploeg geen enkele twee minuten straf opliep. Toch zouden ze met 31-25 verliezen.

Na afloop gaf Rolf Schulte voor de wedstrijd een onvoldoende als cijfer. Hij was niet tevreden. Teveel speelsters hadden onder de maat gespeeld. Al had hij in sommige fases wel enkele lichtpuntjes gezien.

Er wacht een zware decembermaand met liefst 5 wedstrijden voor de kerst. Al is het afwachten of Covid 19 roet in het eten zal gooien.

Doelpunten VZV: Maud Kruijer 8, Esma Staal 5, Demy Worst 5, Lynn Klesser 3, Rome Steverink 3, Carmen van der Kroon 2, Renee Kolken 2, Romee Louwen 2, Jet Jimmink 1.

cover foto archief HSP / Patrick Hogervorst