MIC schiet aanvallend tekort tegen NOAV

Door MIC - De dames van MIC ontvingen afgelopen zaterdag streekgenoot NOAV uit Susteren in de eigen sporthal Marsana. Het werd een spannende wedstrijd waarbij de verschillen erg klein waren. Uiteindelijk trokken de gasten aan het langste eind en wonnen met 16-17.

Voor MIC was het een wedstrijd met twee gezichten. Verdedigend scoorden de dames een ruime voldoende, maar aanvallend ontbrak het de hele wedstrijd aan creativiteit en scoringsdrang. Trainer/coach Idink had gehoopt dat zijn dames al verder waren. “En dan met name qua zelfvertrouwen. Als dat groeit, gaan we veel meer doelpunten maken. De eerste helft zag ik dat er teveel twijfel in enkele speelsters zat. Dan ontbreekt de overtuiging en zijn alle acties gedoemd te mislukken. Daar moeten we overheen groeien, maar dat heeft nog tijd nodig. Verdedigend zie ik die overtuiging grootste delen van de wedstrijd wel en daar halen we als team ook een behoorlijk niveau. Het aantal tegendoelpunten is ook prima tegen dit NOAV, alleen winnen we daar nu nog geen wedstrijden mee.”

Gelijk op

De wedstrijd liep van begin tot aan het einde volledig gelijk op en bij rust (8-9) was voor niemand te voorspellen wie er met de punten vandoor zou gaan. In de tweede helft veranderde het wedstrijdbeeld niet. MIC stond verdedigend nog iets beter dan voor rust en scoorde voornamelijk uit de break en de 2e fase aanvallen.

Idink ziet daar ook het manco op dit moment: “Onze beide cirkelspeelsters zijn geblesseerd, dus moest ik improviseren. Daar hebben we blijkbaar teveel moeite mee. Met name de dreiging richting vijandelijk doel ontbrak bij ons. Dat vind ik wel een kwalijke zaak, want het kan niet zo zijn dat wij alleen gevaarlijk kunnen zijn op het moment dat wij onze ideale basisopstelling in het veld hebben staan. Iedereen die wordt ingebracht dient hier zijn verantwoordelijkheid in te nemen en initiatief te tonen. Dat ontbrak er bij een aantal speelsters afgelopen zaterdag en dat nekt ons”.

Uiteindelijk wint afgelopen zaterdag de meest gelukkige ploeg. Een gelijkspel was wellicht een betere afspiegeling geweest van het spelbeeld, want beide teams verdienden minimaal één punt.

In de slotseconden leek het ook op een remise uit te draaien toen MIC, tien seconden voor het einde, met 16-17 als tussenstand, nog een break mocht lopen. Tot grote teleurstelling voor MIC eindigde deze bal op de paal en was de nederlaag een feit.

Zuur

“Dat is heel jammer, maar in die actie wordt de wedstrijd niet verloren. Daarvoor is er aanvallend al veel teveel fout gegaan eerder in de wedstijd. Heel zuur voor die speelster, zeker omdat zij als een van de weinigen juist wel steeds dreigend was geweest en de weg naar het doel zocht. Maar ik weet zeker dat zij daar ook weer sterker van wordt. Dit gebeurt haar niet nog eens”.

Over twee weken wordt de competitie hervat met een uitwedstrijd tegen promovendus Handbal Someren. “Hopelijk kunnen de geblesseerde speelsters die tijd benutten om te herstellen en op 27 oktober weer aan de afworp te staan. Hoe dan ook, het zal dan veel beter moeten dan afgelopen zaterdag, dus daar gaan we als team hard aan werken de komende trainingen. Het zit erin, maar we moeten het er nog even uit laten komen”, blijft Idink overtuigd van zijn dames.

foto's Rob Creemers