Onverdiende nederlaag Quintus bij Sporting NeLo

Bijna hadden de handballers van Wematrans/Quintus de eerste punten in de BENE-League te pakken. Na een prima wedstrijd verloren de Westlanders onverdiend met 29-28 van Neerpelt. Bij de rust was het nog 12-13 voor Quintus, dat zelfs een 14-20 voorsprong opbouwde met goed spel. In de laatste tien minuten ging het toch nog mis. De Belgische thuisclub kwam tot op 25-26 en ging er vervolgens ook nog met de volle winst vandoor. Alex Koop, Niels van Lier en Collin de Vette waren de uitblinkers.

Het opleidingsteam van de coaches Jack van Lier/Marco de Bakker won na een 11-11 ruststand met 21-18 van Sittardia. Ook in dit duel was Collin de Vette, die twee wedstrijden speelde, met acht doelpunten de beste schutter. Bob Kouwenhoven was viermaal succesvol. De mooiste treffer kwam na een pirouette en een achterwaartse goal van de teruggekeerde Stefan van Meteren. Mitchell Verbraeken en Marc de Vreede maakten hun rentree na blessures.

AD SPORT/PETER LOTMAN