Sasja geeft winst uit handen

Door Sasja / Dirk Faes - We zagen het helemaal zitten en begonnen strijdlustig, maar toch ging de wedstrijd bij de start beter voor de tweede ploeg van Visé. Tijdens het eerste kwart konden zij toch maar met 1 à 2 goaltjes op voorsprong komen; gelukkig bleven bij Sasja de hoofden koel.

Er werd wel veel gemist en de verdediging moest stevig weerwerk leveren. Hans kon in de 5e minuut met een penalty de stand op 3 gelijk brengen maar het is pas in de 18° minuut dat we weer gelijk maken met 7-7.

Visé niet uit het lood geslagen bleef knokken en vanaf de 23e  minuut ging het dan eindelijk van 9-9 naar 9-12. Een kleine voorsprong om met een goed gevoel naar de kleedkamers te trekken.

Sasja kwam gedreven uit de kleedkamer en in een mum van tijd stond het 12-18. We zijn dan in 8e minuut. Niemand die op dat moment dacht dat het nog stuk kon gaan.

Maar dan pruttelde de motor. We missen te veel open kansen, beginnen te twijfelen, verliezen het zelfvertrouwen en dat mag je tegen een Visé niet laten gebeuren. In minuut 21 maakt Visé de voorsprong ongedaan en scoort 19-18. We schieten nog wel wakker, maar met te veel balverlies en minder goede afspraken laat een Visé de winst niet meer uit handen geven. We komen in minuut 24 nog gelijk op 21-21 . Iedereen weer op het puntje van zijn stoel maar dan kan Visé twee keer scoren en is het over en uit.

In de 30e minuut kan Seppe nog de laatste goal maken, spijtig dat het deze keer niet de gelijkmaker was. Een wedstrijd die we zeker hadden moeten winnen. Met 6 doelpunten voor moet je ervoor zorgen dat de motor blijft draaien.

Maar gelukkig behouden we voorlopig nog de eerste plaats in de play downs. Dit was zeker een wake up call. We zijn er nog niet!

Volgende week komt Gent op bezoek. Deze zullen, na hun verlies tegen Eynatten dit weekend, zeker gebrand zijn om nog wat punten te scharrelen.

Doelpunten Sasja: Decubber Seppe 7; Kostic Nemanja 1; Van Ransbeeck Koenraad 2; Lamberigts Hans 5; Van Ransbeeck Ewout 4; Mathijs Gert Jan 3.

cover archieffoto HSP / alain Decamps