SEW 2 sluit seizoen af met overwinning bij Kwiek 2

Afgelopen zondag speelde de handbalsters van Westfriesland SEW 2 de laatste wedstrijd van het seizoen uit bij Kwiek 2 in Raalte  . Het werd de derde uitoverwinning dit jaar als afsluiting (20-24). Thuis werd er alleen van kampioen Voorwaarts met 15-16 verloren. Een scheve balans die vooral te maken heeft met harsgebruik.

Met  zeven speelsters en drie keepsters, die alle drie als verdedigster zijn ingezet werd zondag  het seizoen afgesloten. Een gelijk opgaande wedstrijd waarbij SEW in het eind van de eerste helft van 12-10 achter ging naar 12-13 ruststand ging en aan het eind van de  tweede helft van 17-17 via 18-22 naar de 20-24 overwinning.

“Aan het begin van het seizoen waren al snel drie  speelsters afgehaakt, daardoor waren we veel afhankelijk van invalsters vanuit de A1 en Dames 3” vertel trainer coach Johan van der Zwaan. “Aangezien die met hun eigen team trainde waren ze nauwelijks bij de trainingen van Dames 2. Ik vond dan ook dat ik te weinig grip had op de groep tijdens de wedstrijden. Ik had veel meer willen bouwen met de jeugd, echter door blessures is daar te weinig van terecht gekomen”.

Van der Zwaam: “Mede doordat ik tweemaal per week de vijf selectiekeepsters trainde was het lastig om snel om te schakelen. Komend seizoen ga ik meer tijd steken in de HT4 opleiding, want bij twee verschillende trainingen per  avond voor te bereiden schiet dat er te vaak bij in. Daarnaast zit er weer en kans in dat ik volgend seizoen koppel ga fluiten. Ik heb in het (verre) verleden eredivisie gefloten en in de afgelopen drie jaar heb ik als reserve scheidsrechter af en toe hoofdklasse- en Jeugddivisie  wedstrijden  gefloten”.

“Ik ben wel geschrokken van het niveau van sommige koppels op tweede divisieniveau (soms bewust,  soms onbewust). Het koppel van afgelopen weekend was echter een verademing. Zij lieten beide ploegen handballen, maakte weinig fouten en hadden nauwelijks tijdstraffen nodig. Iets wat ik als trainer ook voorsta. Hard werken in de dekking maar niet aan de noodrem trekken. Met enige trots kan ik stellen dat SEW2 dit jaar gemiddeld 21 doelpunten per wedstrijd tegen kreeg ten opzichte van vorig jaar toen ze bijna 29 doelpunten per wedstrijd tegen kregen. Dat is 3 minder als de doelstelling van dit jaar. Ik heb dit seizoen weer veel bijgeleerd en een goede band over gehouden met de hoofdtrainer Ronald van de Kamp. Die zal ik in de maand april verder  blijven ondersteunen tot ook het eredivisie team klaar is met het seizoen”