SITTARDIA STERKSTE IN LIMBURGSE DERBTEGEN NOAV

Door Sittardia - Afgelopen zaterdag ontving Sittardia hun naaste buur Noav uit Susteren. Voor redelijk gevulde tribunes ontspon zich een gevecht op het scherpst van de snede. Inzet was een top drie notering en dus werd het fysieke werk niet geschuwd.

Sittardia scoorde de eerste twee doelpunten via de combinatie Lambriex-Nabben maar Noav kwam langszij. In de eerste helft bleef Sittardia steeds aan de goede kant van de score en kon Noav blijven aanklampen. De rust werd bereikt in Sittards voordeel: 8-6.

Tijdens de rust werden de puntjes op de “i” gezet maar werd ook gewaarschuwd voor de terugval vorige week in Bevo en herinnerd aan de vorige wedstrijden tegen Noav. Toen wist Noav ook met een sterke tweede helft terug te komen in de wedstrijd. De waarschuwing werd opgepikt want binnen no time stond de thuisploeg op een geruststellende voorsprong, 13-8.

Langzaam maar zeker werd de marge vergroot in Sittards voordeel en bij 19-11 durfden de Sittardse coaches het aan de jongelingen in het veld te zetten. Alleen Noav scoorde nog drie doelpuntjes maar de Sittardse overwinning kwam niet meer in gevaar: 19-14.

UITSLAGEN EN STANDEN:

www.handbalstartpunt.nl/uitslagen