Someren verliest thuisderby tegen De Sprint

Door Someren - Zondagmiddag 19 januari, 13.15. De teams gaan naar hun kleedlokaal om zich voor te bereiden op de derby van het seizoen.

De wedstrijd werd geopend door een doelpunt van de Sprint. Vervolgens kwamen wij wat meer terug, wat resulteerde in een 5-2 voorsprong. Hierna was er vanuit onze kant meer balverlies en minder tempo, waardoor De Sprint kansen zag en deze ook pakte. Ze kwamen terug naar een gelijke stand. Toen volgden de doelpunten om en om, waarna er vanuit ons meer kansen gemist werden en De Sprint meer scoorde. Dit resulteerde in een ruststand van 8-12.

In het kleedlokaal werden zoals gewoonlijk de belangrijkste dingen doorgenomen en gingen we vol frisse moed weer aan de bak in de tweede helft!

Door beide ploegen werd er gescoord. Vanuit onze kant werden soms wat kansjes gemist, waar de tegenstander wel wist te scoren. Er werden in de tweede helft dan ook meer doelpunten gemaakt dan in de eerste helft. De verdediging stond de gehele wedstrijd redelijk sterk, alleen het scoren was wat lastiger. Dit zorgde voor een eindstand van 20 – 27.

Zaterdagavond (20.30 uur) trekken we naar Meerssen voor het duel tegen M.I.C.