United Breda naar volgende ronde bekertoernooi

Na twee  competitieronden werden deze week de eerste serie wedstrijden in de voorronde van de beker gespeeld. Zo ook voor de Bredase dames van  United Breda.

Na twee gewonnen wedstrijden moest er worden aangetreden tegen HMC uit Raamsdonksveer. Op zich een mooie loting voor Breda maar het verlies tijdens een oefenwedstrijd in het naseizoen  tegen HMC speelde nog mee. We hadden dus iets recht te zetten. Daarbij komt dat bekerwedstrijden op zich zelf staan. HMC is een ploeg waar daar ook wel degelijk rekening mee moet worden gehouden.

De wedstrijd ging van start met een openingsgoal van HMC, echter door de goal van Jennifer van de Lans werd de stand gelijk getrokken. HMC weet weg te lopen naar een 3-1 voorsprong. Het spelen zonder hars speel United parten. Ballen die hoog over vliegen en naast het doel verdwijnen. United weet door een break  tweemaal te scoren en tussendoor weet ook HMC een doelpunt mee te pakken, 4-3 na 10 minuten.

Vervolgens komen de dames uit Raamsdonksveer middels twee doelpunten weer op 6-3. Marlou Verkou en Lisa Kaijen weten de stand gelijk te trekken bij 7-7.  Bij 8-8, middels  onder andere twee break van Evelien Denis en vijf opeenvolgende scores door het team van trainer coach Dion Sillen wordt een gat geslagen waar mee de rust wordt bereikt bij 8-15.

De tweede helft begint met een fel spelend HMC die de voorsprong doen slinken naar 13-16. United Breda is de tweede helft gestart met vooral jeugd in het veld. Gestart werd met Amber Klomp, Yessie Fuentes en later ook speelminuten voor Demi van Strijdonk. Ook zij moeten wedstrijdritme opdoen en de ruststand gaf daar alle aanleiding toe. Na 40 minuten spelen is het inmiddels 14-19 mede door doelpunten van Ellen Verkou en Lisanne Heijens.

Gaandeweg de tweede helft weet United zich te herpakken en de voorsprong weer wat uit te breiden 17-25 met nog tien minuten op de klok. Na scores over en weer weet Susan van der Essen het laatste punt voor Breda te scoren 21-29, waarna HMC nog eenmaal scoort. Eindstand 22-29.

Hiermee is voor de Bredase dames de volgende ronde een feit.

Zaterdag is weer de volgende wedstrijd voor de Bredase dames, Verburch is dan de tegenstander in de derde competitiewedstrijd van dit seizoen. De wedstrijd wordt gespeeld om 20.00 uur in Poeldijk.