United Breda neemt de maat van Oliveo

Dit weekend stond de eerste thuiswedstrijd van het seizoen 2017-2018 op het programma. Voor oud teammanager Cees Heessels  is het even wennen om na 20 seizoenen op de bank te hebben gezeten nu plaats ging nemen op de tribune. Maar ook dat heeft zijn leuke kanten. Zo kun je ook eens aanhoren wat er volgens de toeschouwers allemaal niet goed gaat in hun ogen.

Na we winst van vorige week tegen Velo waren de dames van interim-coach Laura van de Goor er erg op gebrand om ook deze wedstrijd winnend af te sluiten en hiermee de twee punten in huis te houden.

De wedstrijd ging in de eerste fase gelijk op. Het openingspunt werd gescoord door Lisa Kaijen. In de aanval daarop wist Oliveo de stand weer gelijk te trekken. Dit ging door tot de stand van 6-6. Hierna zagen de Bredase dames kans om een gaatje te slaan naar 11-8 in de 20', dit mede door een prachtige goal van Lisanne Heijens. Zij wist vanuit de hoek scherp in te schieten tussen de paal en de keepster. Door onzorgvuldigheid in de afwerking van beide zijdes worden er veel kansen gemist. Dit ook mede door goed keeperswerk van doelvrouwe Tessa Haas die net als vorige week een sublieme wedstrijd speelt. Uiteindelijk weten beide teams nog 2 keer te scoren waardoor de ruststand 13-10 wordt.

Duidelijk was dat het in de tweede helft anders moest. Er moest meer snelheid komen in de aanval. Iets wat heel goed begrepen werd door het team. Met fraaie break outs weet de goed op schot zijnde Ellen Verkou het gat en daarmee de voorsprong te vergroten.

Het liep een stuk beter dan de eerste helft en de voorsprong groeide gestaag. Na 50' te hebben gespeeld was de stand 23-16 bereikt en hiermee was de wedstrijd gespeeld. Hierdoor zakt het niveau aan Bredase zijde ook weer iets terug waardoor Oliveo weer weet te scoren. Je ziet dat in de laatste vijf minuten te slordig wordt omgesprongen met de geboden kansen. Paal, lat en keepster van de tegenpartij zorgen ervoor dat een aantal kansen daardoor onbenut blijven. Jammer, want hierdoor had de uitslag nog wat hoger kunnen uitvallen. Iets om daar op de training wat aandacht te wijden. Uiteindelijk wordt de eindstand van 29-21 bereikt.

Mede door deze winst staan de dames uit Breda op doelsaldo op de eerste plaats.

A.s. donderdag staat de bekerwedstrijd tegen HMC op het programma. De wedstrijd is om 20.30 uur in zaal Dongenmond in Raamsdonksveer.