Winst voor KSV, Tornado raakt koppositie kwijt

Heerhugowaards Dagblad - Een week na de onderlinge derby die onbeslist eindigde hebben de Heerhugowaardse ploegen in de hoofdklasse handbal wisselend gepresteerd. Tornado raakte voor het eerst dit seizoen de koppositie kwijt terwijl KSV, zei het moeizaam, wist te winnen op bezoek bij VVW.

Dat de verschillen klein zijn blijkt uit het feit dat Tornado met de nederlaag van afgelopen weekend ineens wegzakt naar een vierde plaats. Met nog acht wedstrijden te gaan zitten er maar zes punten verschil tussen de nieuwe koploper, SV Zeeburg, en de nummer zes, KSV.

Overigens was de nederlaag van Tornado tegen SEW 3, dat inmiddels is opgeklommen naar een tweede plaats, een terechte. De thuisploeg kwam nooit aan het eigen spel toe en maakte daarbij te vaak verkeerde keuzes. Na een 12-17 ruststand verloor de ploeg van coach Hans Eijlers uiteindelijk met 23-29.

KSV won wel al ging dat voor de ploeg van coach Theo Krom niet gemakkelijk tegen het laag geklasseerde VVW 2, met name door defensieve slordigheden. Bij rust stonden de gasten met 11-14 voor om uiteindelijk met 26-28 te winnen. KSV zal het de komende tijd wel moeten doen zonder sterkmaker Jonna Lemstra die voor langere tijd op reis gaat.