Zeeburg in tweede helft naar winst op VOC 3

Afgelopen zondag speelde de handbalsters van Zeeburg thuis tegen VOC 3. Na puntverlies tegen SEW 3 de week ervoor was  men gebrand om deze wedstrijd te winnen. Mede door een goede voorbereiding begon de thuisploeg fel aan de wedstrijd . Er werd goed druk gezet in de aanval en er was snelheid in het team.

VOC liet zich echter niet kennen en knokte net zo hard terug. Mede door een mindere verdediging aan de kant van Zeeburg dan normaal en de kwaliteiten van met name de rechter opbouw van VOC werd het Zeeburg erg lastig gemaakt. Men bleef tegen een achterstand van één a twee doelpunten kijken en belandde in de rust met een achterstand van 15-16 in de kleedkamer.

Zeeburg speelde goed, maar het lag aan de kleine details, met name in de verdediging, dat er niet tot een voorsprong gekomen werd. In de rust werd de ploeg er op gewezen wat er beter moest en dat men meer tempo moest spelen om de punten in eigen huis te houden.

Men ging gefocust en goed van start in de tweede helft. Stukje bij beetje werd de verdediging sterker en groeide het vertrouwen. Ook werden er mooie aanvallen gespeeld en werd de versnelling ingezet. Het gevolg was, dat de thuisploeg begon uit te lopen en met name Marlies van Buur was niet te houden. Zij scoorde punt na punt met snel en overtuigend spel. Met nog zes minuten te spelen stond er een 30-27 tussenstand op het scorebord, dit mocht Zeeburg niet meer weggeven.

In tegenstelling tot de voorgaande wedstrijden werd er ook in de laatste minuten keihard gevochten met als eindresultaat een mooie 33-28 overwinning op VOC Amsterdam 3

De volgende wedstrijd zal uit tegen KSV op zaterdag 18 November 20:15 gespeeld worden.