ZWAAR BEVOCHTEN ZEGE MHV'81 IN BREEZAND

Door MHV’81 - Afgelopen zaterdag stond er een verre uitwedstrijd op het programma tegen ZAP uit Breezand. Met een krappe selectie vanwege geblesseerde en zieke speelsters startten de Millse dames de wedstrijd. Het werd na zestig minuten een benauwde, nipte overwinning: 29-30.

ZAP speelde in een hoog tempo en scoorde de openingstreffer. In de eerste 6 minuten kreeg MHV drie penalty’s tegen, dit bracht de stand op 6-4 in het voordeel van ZAP. De Millse dames bleven strijd leveren maar hadden moeite met spel van ZAP. ZAP bleef de score met een marge van één treffer verschil voortzetten. MHV maakte vlak voor rust de gelijkmaker: 16-16. Een nieuw strijdplan werd in de kleedkamer gesmeed.

Na de hervatting begon MHV zwak met opnieuw veel tijdstraffen tegen en het missen van open kansen. ZAP profiteerde hiervan en liep uit tot vijf doelpunten verschil: 26-21. Maar MHV bleef erin geloven en kon het verschil terugbrengen tot 27-26.

De ploeg werd tot de orde geroepen tijdens een time-out. Dit pakte helaas niet uit zoals gehoopt: de thuisploeg kon de voorsprong verder uitbreiden en bracht de stand op 29-26. De Millse dames hadden in de slotfase nog drie minuten om die 29-26 stand om te draaien. De druk stond er goed op, MHV bleef het geloof houden en winst in korte tijd terug te komen: Lieke van Baal bracht de stand op 29-29, met nog een halve minuut op de klok. Met een goede stop van Nienke van de Boom bleef het 29-29 en was het opnieuw Van Baal die in de laatste tien seconden de eindstand vastlegde: 29-30. Een zwaar bevochten zege, maar uiteindelijk gingen de punten mee terug naar Mill.

Komende zaterdag (20:30 uur) de belangrijke thuiswedstrijd tegen de nummer 5, E&O. Het uitduel in Emmen ging destijfs met één punt verschil verloren.

UITSLAGEN EN STANDEN LANDELIJKE COMPETITIES:

cover Lieke van Baal was namens MHV'81 belangrijk in de slotseconden van het duel tegen ZAP

foto club