Nieuws

EK-VROUWEN IN MEER DAN 80 LANDEN TE ZIEN

Nieuwe en terugkerende commerciële partners zullen ook aanwezig zijn op tweejaarlijks EK-evenement dat van 4 tot en met 20 november in Slovenië, Noord-Macedonië en Montenegro wordt gehouden. Meer dan 80 landen zullen het EK 2022 bij de vrouwen uitzenden nadat Infront en DAZN Group, de exclusieve media- en marketingpartners van de European Handball Federation (EHF), overeenkomsten hebben gesloten met 35 partners over de hele wereld.

Omroepen zijn onder andere Arena Sport voor de Balkan, BeIN Sports in Frankrijk, TV2 in Denemarken, TVE in Spanje en Viaplay in Finland, Noorwegen, Zweden en het VK. In Nederland heeft ZIGGO de uitzendrechten. Daarnaast zal het Twitch-kanaal van de EHF meer dan 10 shows bevatten met meer dan 50 uur aan inhoud, inclusief meekijken met EHF-commentatoren en experts.

                        

Het toernooi in Slovenië, Noord-Macedonië en Montenegro, verwelkomt ook zowel nieuwe als terugkerende sponsors. Lidl is benoemd tot Official Partner, wat de vierde keer is dat het supermarktmerk een EHF-evenement sponsort. Het is echter de eerste keer dat ze op een dames=event verschijnen. Ook autoservice- en bandenspecialist Point S en game-operator Coolbet zijn voor het eerst sponsoren. Allen zullen profiteren van de zichtbaarheid van de uitzending via floorbranding en LED-borden, evenals een brede selectie van digitale rechten en on-site activiteiten.

EHF-secretaris-generaal Martin Hausleitner: “We doen opnieuw mee aan ons vlaggenschipevenement voor de  nationale vrouwenteams met de krachtige steun van omroepen die ons zullen helpen het beste te laten zien wat handbal op Europees niveau te bieden heeft. Het spreekt voor zich dat we uitkijken naar een televisieproductie van hoge kwaliteit die past bij het speelniveau op het veld.”

James Chubb, hoofd handbal bij Infront, zei: "Deze editie van het EK zal een brede dekking hebben, niet alleen in de drie gastlanden, maar ook over de hele wereld door deze uitzendovereenkomsten en de groeiende aanwezigheid van de EHF op sociale media. Handbal kan een divers publiek aanspreken en deze nieuwe injectie van commerciële partners laat zien dat er veel manieren zijn waarop merken fans kunnen bereiken en aanspreken."

OVER DIT EK

Het EK 2022 wordt gespeeld in Ljubljana, Celje, Podgorica en Skopje. Zij zullen de 16 beste Europese teams ontvangen onder de gezamenlijke claim "Play with Heart". Alle vier de steden zullen elk een voorrondegroep organiseren, terwijl Skopje en Ljubljana de belangrijkste rondelocaties zullen zijn. De Sloveense hoofdstad en de Stožice Arena zullen ook gastheer zijn van het laatste weekend. Dit wordt het laatste EK met 16 teams, vanaf 2024 zal het eindtoernooi worden uitgebreid naar 24 ploegen.

Meer informatie op www.ehfeuro.eurohandball.com

OVER INFRONT

Fans en consumenten verbinden met de grootste sportevenementen, Infront, een bedrijf van Wanda Sports Group, biedt alles wat een evenement of commerciële partner nodig heeft om succesvol te zijn. Met een team van ongeveer 1.000 experts die vanuit 44 kantoren in 16 landen over de hele wereld werken, is Infront uitgerust om elke uitdaging aan te gaan.

                                                            

Of het nu gaat om innovatieve digitale oplossingen, evenementen van wereldklasse, internationale distributie van mediarechten, verkoop en activering van sponsoring of snij- productie van randmedia. Infront, met hoofdkantoor in Zwitserland, is een gepassioneerde partner. Meer info via www.infront.sport

OVER DAZN GROUP

DAZN is 's werelds toonaangevende sportentertainmentplatform. DAZN, de enige wereldwijde digitale sportzender, is live in meer dan 200 landen te ontvangen en is marktleider in Italië, Japan, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Spanje, waar het de hoogste binnenlandse voetbalrechten bezit.

                                                         

DAZN geeft een nieuwe kijk op de manier waarop mensen van sport genieten. Met één enkel, wrijvingsloos platform kunnen sportfans tickets en merchandise bekijken, wedden, spelen, delen, socializen en kopen. Live en on-demand sportcontent, overal, in elke taal, op elk apparaat - alleen op DAZN, een wereldwijd, particulier bedrijf met werknemers in meer dan 25 landen.

Meer informatie op: www.dazngroup.com

cover Arena Skopje, waar Oranje de groepswedstrijden speelt

foto EHF

Deel dit bericht