ONNODIG VERLIES LIMMID TEGEN BERGEIJK

Door LimMid - Zaterdagavond stond er weer een thuiswedstrijd op het programma voor LimMid. In het voorprogramma stond Congo – Nederland, bij 20-40 was het duidelijk: hier moesten we ons voordeel mee doen. Maar het liep anders. Onze gasten uit Bergeijk stond na zestig minuten met de punten: 26-28.

In de kleedkamer was het druk, 3 dames met kruisband blessures, Doha Afif van dames A sloot aan en de speelsters die regulier in dames 1 spelen. We lieten helaas een ander spel zien dan de nationale ploeg….

Het zat er vandaag niet in. Het was te slordig en de afronding liet ook te wensen over. Zodoende gingen we rusten met een 13-17 achterstand. De scheidsrechter besloot echter dat het 13-16 was, zo leverde de rust nog een doelpunt op ook.

CURIEUS

De tweede helft ging met vlagen beter. Het ging zelfs zover dat we bijna gelijk kwamen, echter kwamen toch weer achter door eigen fouten die door Bergeijk goed werden afgestraft. Het geloof bleef echter wel aanwezig. De kansen bleven ook komen, het kwam echter neer op een paar cruciale momenten, die helaas deze wedstrijd niet in ons voordeel vielen.

Magisch doelpunt was er van Brit Dorssers, de keepster van Bergeijk heeft nu nog steeds geen idee hoe die bal de goal in ging: in een break liep Brit op haar bekende wijze voor de troepen uit, helaas was de pass niet goed en ging die over haar heen. Brit kennende liep die door in de hoop nog vat op de bal te krijgen. Zij werd hierbij gevolgd door een speelster van Bergeijk. Zo liepen beiden op volle snelheid richting de rechterkant van het veld én richting de cirkel. De cirkel is een duidelijk scheidslijn en de bal ging daar over heen. Britt dook er achteraan en tikte in met links, de bal richting de goal, licht stuiterend richting de keepster. Er volgde nog een stuit en bij de derde stuit belandde de bal in de goal. Iedereen in rep en roer, bij LimMid vanwege deze bijzondere goal die werd ontvangen met gejuich. Bij Bergeijk werd dit ontvangen met ontsteltenis: hoe kon zo een bal er nu in? Nou zo dus.

Het was deze wedstrijd echter niet voldoende. Vlak voor tijd stond Bergeijk nog 2 doelpunten voor en LimMid probeerde met mandekking de bal te veroveren. Toen Bergeijk echter 25-28 maakte, leek het gedaan. LimMid kon nog 26-28 maken waarna er door de scheidsrechter werd afgefloten.

Het gemis van basisspeelsters als Kelly Litjesn en Rowie Palmen door knieblessures leek in de nabespreking meer te doen bij het team dan alleen maar de kwaliteit van beide speelsters zelf. Het is helaas de nieuwe werkelijkheid waar het team van LimMid mee te maken krijgt.