VZV met de hakken over de sloot bij Borhave

Door Joep Hageman - Na de glorieuze overwinning van afgelopen zaterdag moest er nu aangetreden worden tegen Borhave. In het verleden waren dit altijd lastige uitwedstrijden voor JuRo Unirek/VZV. En dat zou nu niet anders zijn.

Ver in de tweede helft was er nog niets aan de hand. De ploeg stond ruim met 17-25 voor. Maar door zeven tegentreffers op rij kwam de ploeg uit Borne terug in de wedstrijd. Een minuut voor tijd was het verschil nog slechts een punt.25-26. Maar door treffers van Esma Staal en Lisanne Kolken werd het tenslotte 25-28.

Lotte Prak zorgde voor de openingstreffer. Al gauw werd er een gaatje geslagen en liep de Noord-Hollandse ploeg uit naar een 6-12 voorsprong. Borhave verkleinde de achterstand tot drie punten, beide ploegen gingen rusten bij 11-14.

Borhave scoorde meteen na de pauze. Door treffers van Lotte Prak, die met acht geslaagde doelpogingen topscoorster van deze middag zou worden en Silvana Koppe kwam het 13-16 te staan. In deze fase wist keepster Iris Hoekinga een zevenmeter worp te stoppen. Ondanks twee opgelopen tijdstraffen aan Veldse zijde liepen de meiden van Rolf Schulte uit naar 17-25. Daarna was de ‘Schwung’ er uit en werd in de zeer spannende slotfase op het nippertje gewonnen.

Omdat ook VOC en Venlo hun wedstrijden wisten te winnen veranderde er in de top drie niets.

Doelpunten VZV: Lotte Prak 8, Silvana Koppe 6, Djazzmin Trabelsi 3, Esma Staal 2, Lisanne Kolken 2, Dominique Koppe 2, Kim Molenaar 1, Florance Kos 1, Lisa Vlug 1, Kim Jimmink 1 en Jane Kramer 1.

cover Bernice Hesselink scoort namens Borhave tegen VZV

foto René Wegh