AEOLUS NA GOEDE WEDSTRIJD TOCH MET LEGE HANDEN

Bron: De Koerier - In de eigen Wildervanckhal hebben de handbalsters van Aeolus uit Wildervank, spepend in de eerste klasse Noord, zondag een prima partij gespeeld tegen SVWW. Punten leverde het niet op. De ploeg uit Westerbork won met 13-14.

De uitwedstrijd tegen SVWW werd nog kansloos met 21-9 verloren. In tegenstelling tot die wedstrijd had men Aeolus de zaken nu prima voor elkaar. De gasten hadden maar liefst een kwartier de tijd nodig om hun eerste treffer aan te laten tekenen. Nu stond dit duel sowieso in het teken van de defensie, want ook SVWW liet zich in de dekking niet onbetuigd. Zo stond het halverwege de eerste helft ‘slechts’ 3-1 in het voordeel van Aeolus en waren de doelpunten dus schaars.

In de 20e minuut kwam de Drentse formatie bij 3-3 voor het eerst op gelijke hoogte, maar was het slotakkoord vlak voor de pauze voor Aeolus dat met een 7-5 voorsprong de rust haalde.

SVWW PROFITEERT VAN BALVERLIES

Die marge van twee treffers wisten de Wildervanksters tot aan de 55e minuut vast te houden. Daarna kantelde het duel. Bij Aeolus werd het hier en daar net iets te onrustig, er werd balverlies geleden en daarvan wist SVWW optimaal te profiteren. In de slotseconden van de wedstrijd incasseerde de thuisploeg, op 13-13, een pijnlijke tegentreffer waarna er te weinig speeltijd restte om minstens een punt uit het vuur te kunnen slepen.

Met de eindstand van 13-14 deed Aeolus zich uiteindelijk tekort. De ploeg had na dit uitstekende optreden beslist meer verdiend tegen de nummer drie op de ranglijst. Met zes punten uit 13 duels bezet Aeolus de voorlaatste plek. de ploeg telt twee punten meer dan hekkensluiter SVBO 2.

Doelpunten Aeolus: Margo Beer en Daniëlla Zuidema 3, Laura Ruiters en Hedy Oostenbrink 2, Elsa Brouwer, Leona Hut en Zoë van Dijk 1.

cover De vrouwenploeg van Aeolus met trainer René Zuidema en leider Eddy van der Laan

foto De Koerier