BDC OPNIEUW ONDERUIT TEGEN LAAGVLIEGER QUINTES/VVW

Door BDC / Paul van den Deijssle - De heren van AutoSmeeing/BDC hebben zichzelf opnieuw een slechte dienst bewezen door te verliezen van Quintes/VVW. In het Noord-Hollandse Wervershoof verloor de ploeg van trainer/coach Hennie van der Vaart het vierpuntenduel met 24 - 22. Door dit verlies komt de rode streep dichter in beeld voor de Soester formatie.

Dat de onderlinge verschillen in deze tweede divisie klein zijn wordt duidelijk in de huidige stand, het verschil tussen de nummer 3 op de ranglijst en de nummer 11 bedraagt slechts 4 punten.

'ANGSTGEGNER'

In een gelijk opgaande wedstrijd waren beide partijen aan elkaar gewaagd, de blauw-zwarten waren niet in staat om hun ‘Angstgegner’ de wil op te leggen. Ondanks een weer prima acterende doelman Dennis Diemers (stoppercentage 52,9%) en de op schot zijnde Tim Zwart en Robert van Bekkum ging de thuisploeg met de winst aan de haal. Het missen van vijf strafworpen kwam de Soesters duur te staan.

Aanstaande zaterdag (20:00 uur) speelt BDC zijn laatste thuiswedstrijd ooit in Sporthal Beukendal (sloop begin 2024), tegenstander is dan de ploeg die nu op gelijke hoogte staat in de stand van de tweede divisie het Arnhemse UDI 1896/DFS. Het duel staat onder leiding van het geroutineerde scheidsrechters duo Ton Lubbers/Henny Schrijver. Na afloop  van de wedstrijd is er volop entertainment om de laatste wedstrijd in Beukendal extra cachet te geven.
Scores BDC: Tim Zwart 8, Robert van Bekkum 5, Steven van de Hoef 3, Julian Bakker 2, Stefan Casteleijn 1, Johnny van Gulik 1, Nick Egbers 1 en Walter van de Hoef 1.