Borhave niet opgewassen tegen SEW

Van de Redactie - De handbalsters van Borhave hebben dinsdagavond niet voor een stunt kunnen zorgen tegen SEW. De dames uit Borne gingen in eigen zaal ruim onderuit: 16-32.

In de beginfase wist Borhave nog enigszins gelijke tred te houden met de formatie uit Nibbixwoud, maar in de loop van de eerste helft liep SEW weg bij de ploeg van trainer Herman Keppels. Halverwege stond een 8-17 stand op het bord in Sporthal 't Wooldrik.

Die marge kwam Borhave na rust niet meer te boven. SEW breidde haar voorsprong verder uit en daardoor ging de thuisploeg met duidelijke cijfers ten onder. Borhave blijft negende in de stand van de eredivisie met drie punten uit negen duels.

Vijfde zege Quintus

Quintus won de inhaalwedstrijd tegen Volendam. De wedstrijd was eerder uitgesteld vanwege Europese verplichtingen van de Heulse ploeg. Vorige week won Quintus ook al midweeks in Geleen ook al van Vlug en Lenig (33-24). In Volendam had de ploeg uit Kwintsheul al snel een comfortabele marge te pakken en gaf die niet meer uit handen. N 11-18 bij rust kwam het eindsignaal bij 30-39.
Door de overwinning staat Quintus met 13 punten uit 9 duels voorlopig op de gedeelde derde plek in de eredivisie. Venlo is met 18 punten koploper.