BSAC laat koploper Handbal Venlo ontsnappen

Door BSAC - Het scheelde niet veel of de BSAC-vrouwen hadden het weer klaargespeeld om de koploper van de tweede divisie te vloeren. In tegenstelling tot Westlandia kwam Venlo 2 met de schrik vrij: 21-20.

In eigen huis tegen Westlandia hadden de handbalsters uit Maasbree eerder dit seizoen het voordeel van spelen zonder hars. In Venlo maakte deze vaak bepalende factor afgelopen zondag geen verschil. BSAC kon net zo goed met de plakbal overweg als de tegenstander, die er wekelijks mee traint en speelt. De bezoeksters hadden in de eerste helft zelfs het beste van het spel. Het aanvalsspel van de gastvrouwen werd vakkundig ontregeld en zelf scoorde BSAC er lustig op los, met een 3-9 tussenstand tot gevolg.

De lijstaanvoerder wist de schade nog voor de pauze goeddeels te repareren: 12-14. Na de hervatting had Venlo de verdediging beter op orde. Het talententeam van de koploper van de eredivisie kwam echter nog steeds moeizaam tot scoren, waardoor het gelijk op bleef gaan.

In de slotfase viel het dubbeltje alsnog de andere kant op. BSAC liet aanvallend een paar steekjes vallen en gaf daarmee een 18-19 voorsprong uit handen. Een verdiend gelijkspel was de goed spelende Breetsen niet gegund.

Na deze derde nederlaag op rij is BSAC gezakt naar de middenmoot. De volgende wedstrijd staat geprogrammeerd op zondag 19 december in Maasbree tegen het Haagse Hellas. Of deze ook doorgaat, is nog onduidelijk.

cover Eline Henrikx aan de bal namens BSAC

foto archief HSP / club / Lé Giesen (DDL)