Dames Uilenspiegel wijzen Don Bosco Gent terug

Door Uilenspiegel - Na 7 lange maanden was het eindelijk zover, zaterdag mochten de speelsters uit 1e nationale van de Belgische competitie weer van start gaan. In sporthal de Bist te Wilrijk kwam de vrouwenploeg van HV Uilenspiegel uit tegen Don Bosco Gent.

foto Alain Decamps
Don Bosco Gent kwam stevig uit de startblokken en na 10 minuten stond het 1-4. Pas in de 26e minuut slaagde Uilenspiegel erin om een gelijke stand op het scorebord te krijgen, het stond toen 8-8. Uiteindelijk slaagde de thuisploeg erin om voor de eerste keer in de wedstrijd op voorsprong te komen en gingen ze rusten met een 11-8 voorsprong.

Voorsprong

Na de rust kon Don Bosco Gent in de eerste 8 minuten niet scoren, wat leidde tot een 17-8 voorsprong voor de Uiltjes. Deze voorsprong heeft Uilenspiegel tot het einde kunnen aanhouden en uiteindelijk eindigde de wedstrijd in een 26-18 zege. Een goed begin van de competitie.

Na een succesvolle eerste speeldag is het jammer genoeg twijfelachtig of de volgende wedstrijden nu nog kunnen doorgaan. Hopelijk spelen de dames van Uilenspiegel volgend weekend tegen één van de titelkandidaten, Initia Hasselt. Die ploeg verloor op de eerste speeldag in eigen omgeving van regerend kampioen Sint-Truiden.

HV Uilenspiegel: Priem Mirthe, De Backer Kato (9), Van Hees Joke, Geraets Hanne (9), Kiebooms Dafne (1), Loier Lien (1), Van Den Noort Imke (3), Antonissen Lotte, Nelissen Dagmar (1), Antonissen Flore (2), Govaerts Laura (K), Antonissen Katrijn (K).

Don Bosco Gent: Ammar Siwar (2), Bael Helena (2), Defauw Alieke (3), De Smet Sara (2), De Smet Eline (3), Fonteyn Julie (5), Vandenwalle Lien (1), Vanlaecke  Lisa, Vantieghem Lanya, Vandenheuvel Lara, Verbelen Lotte (K), Smet Emilie (K).

cover Imke van den Noort scoorde drie keer tegen Gent

foto Alain Decamps