DSS sluit seizoen af met twee verliespartijen

Donderdag 16 juni speelde DSS tegen het reeds gedegradeerde Aalsmeer.
De Heemskerkse handbalsters speelden zwak. In de dekking werd niet aangepakt en de ruimtes tussen de speelsters waren te groot, waardoor het snelle en fanatieke Aalsmeer makkelijk tot scoren kwam. In de aanval kwam DSS zeer moeizaam tot scoren. Enkel Kim de Ruyter wist meermaals tot scoren te komen (ook op slinkse wijze met haar niet-voorkeursarm).  Vanaf 5-5 liep Aalsmeer bij DSS weg naar 12-8, 16-11 en bij rust was het 20-12.
Na de rust ging DSS op dezelfde voet verder. Er zat weinig overtuiging en plezier in de ploeg en het verschil werd alsmaar groter. Halverwege de tweede helft had DSS nog een kleine opleving, waarbij de dekking wat compacter stond en keepster Indy Bangma een aantal goede ballen stopte, maar van spanning was geen enkele sprake meer (25-14 en 30-20). Uiteindelijk was de stand 38-24 en moest DSS het veld als verliezer verlaten.

Zoals vaker dit lange seizoen moest het team zichzelf weer snel opladen, want op zaterdag 18 juni speelden de Heemskerkse dames hun laatste wedstrijd van het seizoen tegen VELO in Wateringen.
De zaal zat bomvol, want bij een winstpartij zou VELO volgend seizoen promoveren naar de Eredivisie. De ploeg van Zoran Jovanovic was verre van compleet wegens blessures bij speelsters en andere redenen, dus het stond vast dat DSS hard zou moeten werken voor de punten om het feestje van VELO te kunnenverstoren.

Na 10 minuten spelen in de eerste helft, nam de thuisploeg afstand van de Heemskerksen (5-3, 8-4, 12-8) en bij rust keek DSS al tegen een achterstand van 11 punten aan (21-9).
Na de rust speelde DSS beter. In de dekking werd er beter samengewerkt en aanvallend werden de ruimtes en kansen beter benut. De tweede helft scoorden beide teams 15 doelpunten waardoor de einduitslag 36-24 was.
Twee jonge A-speelsters, t.w. Benthe Mulder en Noor Schoorl maakten zaterdag tegen VELO hun debuut. Noor wist zelfs een penalty te benutten!
Een aantal dames gaan nu genieten van een welverdiende vakanties. De overige dames gaan nog strijden voor een ticket voor het Nederlands Kampioenschap beachhandball.
DSS is dit seizoen als 11e geëindigd in de competitie (van de 16). Het nieuwe zaalseizoen zal september weer beginnen.

Doelpunten Aalsmeer - DSS:
Kim de Ruyter (8), Roos van Hensbergen (4), Yvett van Dijk (3), Natasja de Vries (3), Tess van Duivenvoorde (2), Ilse Groot (2), Angelique de Groot (1) en Marijn Hofste (1)

Doelpunten VELO - DSS:
Angelique de Groot (7), Roos van Hensbergen (6), Kim de Ruyter (6), Yvett van Dijk (2), Ilse Groot (2) en Noor Schoorl (1)